امروز: پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

ادغام شرکتهای آب و فاضلاب روستایی و شهری آغاز شده است

اشتراک گذاری مطلب:

لینک کوتاه مطلب:

کد خبر: 2785

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ، ۱۳۹۸

ادغام شرکتهای آب و فاضلاب روستایی و شهری آغاز شده است

 معاون منابع انسانی و پشتیبانی شرکت آب و فاضلاب کشور با اشاره به آغاز ادغام شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی و شهری گفت: ادغام شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی و شهری در استانهای تهران، اصفهان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی انجام شده است.

رضا گیاهی روز چهارشنبه در همایش فرماندهان بسیج شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی کشور در اهواز بیان کرد: ادغام شرکت های آب و فاضلاب روستایی و شهری باعث یکپارچگی اقدامات می‌شود.
وی افزود: سایر شرکت‌های خدمات‌رسان مانند شرکت گاز ،تلفن و برق به دو دسته تقسیم نشده اند و به نظر می‌رسد اگر ظرفیت موجود در شرکت‌های آب و فاضلاب نیز به صورت یکپارچه جمع شود باعث توسعه بیشتر خواهد شد.
گیاهی گفت: شرکت آب و فاضلاب کشور دارای ۷۰ هزار نیرو است که ۲۴ هزار نفر آنها به عنوان نیروهای رسمی هستند و مابقی با سایر قراردادها در این عرصه خدمت می کنند.
وی در بخشی دیگر ادامه داد: کشورهایی نظیر روسیه، سوئیس، چین و کره شمالی دارای نیروهای بسیجی هستند اما بی نظیر ترین نوع نیروهای بسیجی در کشور ایران است که هیچ اجباری برای پیوستن به آن وجود ندارد و کاملاً به صورت خودجوش عمل می‌کند.
گیاهی بیان کرد: نیروهای بسیجی عملیاتی نباید منتظر بروز جنگ یا بحران برای کمک باشند بلکه اقدامات برای توسعه نیز بخشی از کار جهادی محسوب می شود.
همچنین نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در این همایش به اهمیت بازگشت مسئولان به ارزش های اوایل انقلاب اسلامی تاکید کرد و گفت: از اوایل دهه ۷۰ شمسی  از ارزش های انقلاب اسلامی کمی فاصله گرفته ایم که باید به آنها بازگردیم.
حجت الاسلام سید محمدنبی موسوی فرد افزود: در حال حاضر مهمترین دغدغه جوانان مسئله ازدواج و تشکیل خانواده است آنقدر شرایط برای ازدواج جوانان سخت شده که کمتر به ازدواج فکر می کنند.
وی بیان کزد: مسئولان حتی اگر توان مالی هم داشته باشند باید زندگی ساده را در پیش گیرند تا مردم حسرت زندگی آنها را نخورند.
طرح ادغام یا یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب روستایی و شهری به گفته مسئولان با هدف یکپارچگی در مدیریت آبِ شرب در دستور کار قرار گرفته است .
مطابق اصل ۴۴ قانون اساسی مالکیت در سه بخش دولتی، تعاونی و خصوصی تا جایی که با اصول دیگر این فصل مطابق باشد و از محدوده قوانین اسلام خارج نشده و موجب رشد و توسعه اقتصادی کشور شود قطعا مایه زیان جامعه نشود مورد حمایت قانونی جمهوری اسلامی است. تفصیل ضوابط و قلمرو و شرایط هر سه بخش را قانون معین می‌کند.

پر بازدیدترین ها