امروز: یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

المان‌های یک شهر نمادی از تاریخ و فرهنگ بومی آن منطقه را به نمایش می‌گذارد

اشتراک گذاری مطلب:

لینک کوتاه مطلب:

کد خبر: 3472

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ، ۱۳۹۸

المان‌های یک شهر نمادی از تاریخ و فرهنگ بومی آن منطقه را به نمایش می‌گذارد

موسوی‌زاده عضو شوراى شهر اهواز با بیان اینکه المان های یک شهر می توانند نمادی از تاریخ و فرهنگ بومیان آن منطقه را به نمایش بگذارد گفت: این موضوع در جهت افزایش گردشگرهای داخلی و توریست های بین المللی تاثیر فراوانی دارد.

سید محسن موسوی زاده اظهار کرد: المان شهری یکی از مواردی است که در نظر مدیران موفق شهری از درجه اهمیت بالایی برخوردار بوده و همین المان‌ها یکی از تاثیرگذارترین موارد در نشان دادن چهره زیبای شهر است.
 
عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز اضافه کرد: المان های یک شهر می توانند نمادی از تاریخ و فرهنگ بومیان آن منطقه را به نمایش بگذارد و این موضوع در جهت افزایش گردشگرهای داخلی و توریست های بین المللی تاثیر فراوانی دارد؛ المان های شهری باید با حساسیت خاصی انتخاب شوند زیرا خلاصه ای از فرهنگ یک شهر هستند.
 
وی با بیان اینکه شهرداری اهواز در حال انجام فعالیت های مختلفی جهت نصب و معرفی المان های شهری است افزود: به همین منظور دو سمپوزیوم در دوره پنجم شورای اسلامی اهواز راه اندازی شد که در این سمپوزیوم از هنرمندان مجسمه ساز داخلی و خارجی دعوت به عمل آمده است.
 
موسوی با اشاره به اینکه پارک هنر در کنار پارک مالیات اهواز راه اندازی شد عنوان کرد: از دیگر فعالیت های این سمپوزیوم ساخت و نصب مجسمه هایی با نماد دفاع مقدس است؛ دفاع مقدس حکایتی زیبا از تاریخ پرآوازه این سرزمین دارد که باید از این طریق در معرض نمایش همگان قرار گیرد.
 
شهر باید مانند یک موجود زنده هویت داشته باشد

وی تصریح کرد: باید حرکتی انجام داد که شهر به عنوان یک موجود زنده هویت داشته باشد، اهواز از نظر تاریخی سیاسی و مذهبی جزء شهرهای مهم کشور است؛ شهروندان باید هنگام تردد از نقاط مختلف شهر این هویت و زنده بودن شهر را احساس کنند.
 
عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز با تصریح بر اینکه المان های شهری شادابی شهر را به همراه خواهند داشت ابراز کرد: یکی از اقداماتی که اکنون و با نظارت مستقیم اعضای شورای شهر اهواز در حال انجام است زیباسازی بازار تاریخی امام (ره) است که این ناحیه از شهر یکی از پر ترددترین مناطق اهواز به شمار می آید.
 
وی با تاکید بر اینکه اقدامات ویژه ای برای آغاز سال نو و تعطیلات نوروز در اهواز درنظر گرفته شده ادامه داد: قرار دادن آبنماهای مختلف در میدان شهر، رنگ آمیزی پل سفید اهواز و گل کاری شهر از مهمترین اقدامات شهرداری است که با نظارت اعضای شورای شهر انجام می شود.
 
موسوی یاد آور شد: اهواز یکی از نقاط مهم جهت حضور مهمانان نوروزی است به همین منظور مدیران شهری همه تلاش خود را به کار می گیرند تا خدمات بهتری به مهمانان نوروزی ارائه دهند.

پر بازدیدترین ها