امروز: پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

شناسایی چهار مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در خوزستان

اشتراک گذاری مطلب:

لینک کوتاه مطلب:

کد خبر: 3897

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ، ۱۳۹۸

شناسایی چهار مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در خوزستان

کیانوش جهانپور شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور تاکنون ۵۹۳ نفر هستند که ۱۲۳ نفر ترخیص شده و بهبود یافته و ۴۳ نفر فوت کرده‌اند.

فرهاد ابول نژادیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ظهر روز جمعه تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در خوزستان را ۱۱ نفر و تعداد فوتی ها را ۲ نفر عنوان کرد.

سید مهدی حسینی زاده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز اعلام کرده بود: ۱۱ نفر مبتلا شامل سه بیمار در اندیمشک ، سه بیمار در آبادان، دو بیمار در شوشتر و سه بیمار در شهرستان های اهواز ، دزفول و هندیجان و ۲ نفر فوتی از شهرستان های اندیمشک و شوشتر هستند.

با احتساب این چهار مورد جدید تعداد قطعی مبتلایان به ویروس کرونای کووید ۱۹ در خوزستان به ۱۵ نفر رسید که از این تعداد تا کنون ۲ نفر فوت کرده اند.

بیماری جدید کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا ۲ هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان نبینند.

تاکنون ۶ نمونه از ویروس کرونا در جهان کشف شده و با این مورد آخر، تعداد آنها به هفت مورد رسیده‌ است؛ این ویروس جزو خانواده بزرگی از ویروس‌هاست که از سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود؛ این ویروس در معمولی‌ترین حالت باعث سرماخوردگی می‌شود و نشانه‌های ابتلا به آن در انسان تب، سرفه و تنگی نفس است.

کرونا مثل سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمنی می‌تواند خطرناک باشد و مرگ‌ و میر آن تاکنون بیشتر از سه درصد مبتلایان نیست.

پر بازدیدترین ها