امروز: شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

ستاد کرونا در اتاق بازرگانی اهواز همچنان فعال است

اشتراک گذاری مطلب:

لینک کوتاه مطلب:

کد خبر: 4283

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ، ۱۳۹۸

ستاد کرونا در اتاق بازرگانی اهواز همچنان فعال است

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز شهلا عموری در این رابطه اظهارداشت: اتاق اهواز همگام‌ با سراسر اتاق های بازرگانی کشور از هفته اول که کرونا شایع شد، بلافاصله ستاد کرونا را تشکیل داد و ذیل ستاد کمیته ای متشکل از اعضای هیات رییسه مصوب شروع به فعالیت نمود.
▫وی با تاکید بر اهمیت اقدامات انجام شده اتاق اهواز در راستای مسئولیت های اجتماعی برای خدمت رسانی به هموطنان، افزود: در این زمینه از نیروی زبده و آموزش دیده در محل اتاق جهت آموزش به همکاران و لزوم آشنا شدن آنها با اصول بهداشتی و پیگشیری استفاده شد و در نهایت این افراد در مناطق مختلف بخصوص مناطق محروم حضور پیدا کرده و خواهند کرد.
▫رئیس اتاق بازرگانی اهواز همچنین امر اطلاع رسانی را یکی از جنبه های مهم در بحث پیشگیری و آگاهی بخشی به مردم دانست و افزود: به همین منظور کادر روابط عمومی بدون وقفه و در طول شبانه روز اقدام به تهیه بسته های خبری با محوریت اخبار واقعی و نیر اطلاع رسانی های امیدبخش به شهروندان کردند و انتقال توصیه های بهداشتی به آنها که با بازخورد و استقبال بسیار مناسب مخاطبان همراه بود.
▫عموری همچنین به گام دوم تشکیل کارگروه های تخصصی در اتاق اهواز اشاره کرد و گفت: در این کارگروه ها نامه های مختلف و پیشنهادات بخش خصوصی در حوزه های تامین اجتماعی، مالیات، بانک، برگشت ارز، گواهی استاندارد COC و همچنینی پیگیری مطالبات قطعه سازان از وزارت نفت تشکیل شد.
▫وی در بخش دیگری از این گفتگو به اخذ حواله ۵ هزار لیتری الکل و خرید آن بصورت روزانه از مراکز تولیدی این محصول بهداشتی اشاره کرد و ادامه داد: علاوه بر این نیز دیگر اقدامات صورت گرفته در رابطه به مسئولیت های اجتماعی اتاق در جهت اطلاع رسانی و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در استان شامل تعداد ۴ هزار لیتر مایع سفید کنند، ۵ هزار عدد ماسک استاندارد، چاپ بیش از ۴ هزار بروشور آموزشی با موضوع پیشگیری از کرونا، خرید ۵۰۰ عدد آبپاش و ۱۰ مخزن ضدعفونی کننده دستی، ایجاد پایگاه سلامت و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده، نصب بنر آموزشی و پیشگیری با اجاره بیلبورد در ۴ منطقه شهری، می شود.
▫رئیس اتاق بازرگانی اهواز همچنین از ارائه ۲ هزار ماسک بهداشتی به اعضای اتاق، کارگران و رانندگان مرز چذابه خبر داد و گفت: همزمان با آغاز ضد عفونی کردن غرفه های مسقر در مرز چذابه، کامیون های حامل کالاهای صادراتی در مرز از روز چهارشنبه ۱۴ اسفند به صورت روزانه در حال گندزدایی هستند.
▫عموری با اشاره به اختصاص یک آبپاش حاوی یک لیتر الکل و همچنین مواد ضدعفونی به هریک از غرفه های مستقر در این پایانه مرزی اشاره کرد و ادامه داد: همچنین تعدادی بشکه ۲۰ لیتری الکل در اختیار دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی اهواز در مرز چذابه قرار گرفت.
▫وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۷۰۰ بروشور آموزشی حاوی نکات بهداشتی و پیشگیرانه در مرز چذابه توزیع شد، گفت: علاوه بر این نیز هر روز محل ساختمان اتاق ضدعفونی شده و در بخش ورودی ساختمان اتاق مواد ضد عفونی کننده در اختیار ارباب رجوع قرار میگیرد.
▫رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز یادآور شد: بخشی از الکل و مواد ضد عفونی کننده خریداری شده نیز جهت مصرف شخصی کارکنان در منزل و محل کار اختصاص یافت.
▫وی در ادامه به اجرای طرح زوج و فرد از شنبه هفته گذشته ویژه کاهش تردد کارکنان در اتاق خبر داد و گفت: در همین راستا پرسنل به صورت یک روز در میان در محل کار حاضر می شوند و همه خدمات مربوط به اعضا بصورت تمام الکترونیکی با کمترین مراجعه انجام می شود و در صورت نیاز، اصل مکاتبات با پیک ارسال می گردد.
▫عموری در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه بخشی از مایحتاج بهداشتی خریداری شده نیز شامل الکل، وایتکس و ماسک در اختیار گمرک چذابه، پایانه، هنگ مرزی و نیز تعدادی از کلانتری ها شهر اهواز قرار گرفته، افزود: همواره جلسات کمیته مقابله با کرونا در اتاق اهواز با حضور همه اعضای هیات رییسه و دبیر کل همه روزه در محل اتاق تشکیل می گردد.
▫رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز یادآور شد: بر اساس مصوبه این کمیته، از هفته آتی بسته های اهدایی که حاوی خوراکی‌های بهداشتی، کتاب دعا و مقداری مواد ضد عفونی کننده است را جهت استفاده پرستاران و پرسنل مستقر در بیمارستان ها اختصاص می دهیم.
▫وی با اشاره به مذاکرات صورت گرفته بین اتاق اهواز و آتش نشانی اهواز جهت انجام فرآیند ضدعفونی و گندزدایی در مرز چذابه گفت: به همین منظور ابتدا با آتش نشانی اهواز مذاکرات اولیه ای صورت گرفت اما به دلیل مطالبه هزینه بسیار بالا برای انجام آن، در نهایت همکاران پرتلاش اتاق مسئولیت این کار را بر عهده گرفتند.
▫عموری یادآور شد: سه شهر پرجمعیت حمیدیه، سوسنگرد و بستان در مسیر اهواز به جذابه قرار دارند که اکثر کارگران و ترخیص کاران بومی و شهروند این شهرها محسوب می شوند و از آنجایی که رانندگان زیادی از اقصی نقاط کشور به این مرز تردد می کنند و در صورتی که ۲ یا سه مورد از این افراد به کرونا مبتلا باشند ، فاجعه انسانی بسیار بزرگی رخ خواهد داد.
▫رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز در پایان اظهارامیداوری کرد: ان شاء الله در روزهای آتی شاهد افول ویروس کرونا در کشورمان و کل جهان و همچنین سلامتی همه هموطنانمان و یکایک همکاران و خانواده هایشان باشیم.

پر بازدیدترین ها