امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

بیشترین الکل طبی کشور در خوزستان تولید می‌شود

اشتراک گذاری مطلب:

لینک کوتاه مطلب:

کد خبر: 4608

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ، ۱۳۹۸

بیشترین الکل طبی کشور در خوزستان تولید می‌شود

غلامرضا شریعتی امروز ۲۱ اسفندماه در حاشیه مراسم راه اندازی خط بسته‌بندی الکل در شرکت خمیرمایه و الکل رازی شرکت توسعه نیشکر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شرکت توسعه نیشکر پس از برگزاری ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا و بر اساس مصوبات این ستاد، خط بسته‌بندی الکل را در سریع ترین زمان راه اندازی کرد.

وی با اشاره به اهمیت راه اندازی خط بسته‌بندی الکل در خوزستان، افزود: راه اندازی این خط از این جهت اهمیت دارد که الکل در بطری یک و پنج لیتری و اندازه های دیگر بسته بندی می شود و روند عرضه به بازار را تسهیل می کند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه خوزستان تولیدکننده اصلی الکل طبی در کشور است، تصریح کرد: استان خوزستان بیشترین الکل طبی کشور را تولید می کند و تنها در شرکت خمیرمایه و الکل رازی شرکت توسعه نیشکر، ۴۰ میلیون لیتر الکل در سال تولید می شود.

شریعتی عنوان کرد: تا پیش از راه اندازی واحد بسته بندی الکل در شرکت توسعه نیشکر، الکل ها به صورت عمده توزیع می شد و امکان اینکه به منظور ضدعفونی سریع در اختیار مردم قرار بگیرد کم بود اما اکنون با افتتاح این واحد، این مشکل برطرف شد و می توانیم الکل را با سهولت در اختیار مردم قرار دهیم.

وی با اشاره به ظرفیت بسته بندی الکل شرکت توسعه نیشکر، ادامه داد: خط بسته بندی الکل شرکت توسعه نیشکر در هر ساعت حدود ۲ هزار تا ۲ هزار و ۶۰۰ بطری الکل بسته بندی می کند و ظرفیت بسته بندی بیش از ۵۰ هزار لیتر الکل را در روز دارد.

استاندار خوزستان با اشاره به عرضه این الکل ها در داروخانه ها، گفت: الکل های بسته بندی شده با تمهیدات دانشگاه علوم پزشکی و معاونت غذا و دارو به منظور ضدعفونی با سرعت به بازار عرضه خواهد شد. در این زمینه آنچه در توان ما باشد انجام می‌دهیم تا سلامت را به جامعه بازگردانیم.

پر بازدیدترین ها