امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

اجرای طرح غربالگری خانه به خانه از سوی هلال احمر اندیمشک در روستاها

اشتراک گذاری مطلب:

لینک کوتاه مطلب:

کد خبر: 4667

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ، ۱۳۹۸

اجرای طرح غربالگری خانه به خانه از سوی هلال احمر اندیمشک در روستاها

زهرا بهاروندی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:این طرح توسط جوانان داوطلب هلال احمر از روستای مازو در بخش الوار گرمسیری آغاز و در حال اجرا است.

وی افزود:همچنین چند گروه ویژه برای اجرای طرح غربالگری در مبادی ورودی شهرستان اندیمشک برای غربالگری با مشارکت سایر دستگاههای اجرایی شهرستان مستقر شده اند.

وی گفت:چندین هزار بروشور آموزشی نیز در مناطق مختلف شهرستان توزیع شده است ضمن اینکه در مراکز حساس اندیمشک نیز ماسک توزیع شد.

رئیس جمعیت هلال احمر اندیمشک اظهار داشت:چند کارشناس هلال احمر به مناطق روستایی شهرستان اندیمشک اعزام شده و آموزش های لازم را به ساکنان تعدادی از روستاها ارائه کردند.

بهاروندی گفت:جمعیت هلال احمر شهرستان اندیمشک در راستای همکاری با سایر دستگاههای اجرایی برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در آماده باش کامل قرار دارد.

به گزارش ایرنا بیماری جدید ویروس کرونا یک دوره نهفته از چند روز تا ۲ هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان نبینند.

تاکنون ۶ نمونه از ویروس کرونا در جهان کشف شده و با این مورد آخر، تعداد آنها به هفت مورد رسیده‌ است.این ویروس جزو خانواده بزرگی از ویروس‌هاست که از سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شوند.

به گزارش ایرنا ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

پر بازدیدترین ها