امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

خوزستان هفته بارانی پیش رو دارد

اشتراک گذاری مطلب:

لینک کوتاه مطلب:

کد خبر: 4708

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ، ۱۳۹۸

خوزستان هفته بارانی پیش رو دارد

محمد سبزه‌زاری افزود: از اواسط وقت فردا تا اوایل روز دوشنبه ورود سامانه بارشی سبب رگبار و رعد وبرق در اغلب نقاط استان، به ویژه مناطق شمال، شرقی، غربی و ارتفاعات می‌شود.

وی با بیان اینکه در این ایام شمال خلیج فارس مواج همراه با رگبار و رعد وبرق است، افزود: وزش باد متوسط تا شدید، گاهی تند باد لحظه‌ای در اغلب مناطق استان و احتمال ریزش تگرگ به صورت نقطه‌ای نیز در این مدت پیش بینی می‌شود.

سبزه‌زاری اضافه کرد: سامانه بارشی دوم از روز چهارشنبه استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی همچنین گفت: در شبانه روز گذشته حداکثر دمای استان در آبادان با ۳۰.۸ درجه سانتیگراد بالای صفر و حداقل دما در ایذه با ۸.۱ درجه سانتیگراد بالای صفر رخ داده است.

سبزه‌زاری اظهار داشت: دمای اهواز نیز در این مدت بین ۱۴.۹ تا ۳۰ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بوده است.

بر اساس این گزارش، اداره کل هواشناسی خوزستان روز چهارشنبه در اخطاریه‌ای اعلام کرد: هفته آینده ۲ سامانه بارشی وارد خوزستان می شود، که یکی از آنها از اواخر روز شنبه تا اواسط روز دوشنبه و دیگری از اوایل روز چهارشنبه تا اواخر روز جمعه منجر به رگبار و رعد و برق در استان خواهد بود.

اگر چه ایزدجو مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان امروز (جمعه) اعلام کرده که بنا به پیش بینی‌های هواشناسی، این سامانه‌ها بارش شدیدی در پی نخواهد داشت، اما رابعی معاون مطالعات پایه و طرح‌های جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان ۲۱ اسفند ماه به ساکنان پایین دست رودخانه های دز و کرخه هشدار داد و گفته بود: با توجه به افزایش خروجی سدهای کرخه و دز تا حداکثر ظرفیت ایمن پایین دست رودخانه‌ها، از ساکنان حاشیه این رودخانه‌ها به ویژه در مناطق پایین دست درخواست کرد که ضمن خودداری از نزدیک شدن به رودخانه‌ها، احتیاط لازم را رعایت کنند.

به گفته وی افزایش خروجی سدها با هدف ایجاد آمادگی مخازن آنها برای بارش‌های بهاره انجام شده و بر همین اساس خروجی سد دز از روز سه شنبه به ۷۰۰ مترمکعب درثانیه و خروجی سد کرخه از چهارشنبه به ۴۵۰ مترمکعب درثانیه افزایش یافته است.

پر بازدیدترین ها