امروز: یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

اهواز نخستین روز اعمال محدودیت‌های ترافیکی را چگونه گذراند؟

اشتراک گذاری مطلب:

لینک کوتاه مطلب:

کد خبر: 4826

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ، ۱۳۹۸

اهواز نخستین روز اعمال محدودیت‌های ترافیکی را چگونه گذراند؟

محل‌های فروش مواد غذایی روباز و بستنی فروشی‌ها در هسته مرکزی شهر اهواز باز هستند هر چند فروش کمتری دارند؛ در خیابان نادری می‌توانید ببینید که یکی از شهروندان با دستکش پلاستیکی در دست، بستنی قیفی می‌خورد.

چهارم اسفندماه بود که نخستین موارد ابتلا به کروناویروس در خوزستان تایید شد؛ از آن روز ترس و استرس در چهره اکثر مردم نمایان شد. بیشتر شهروندان از ماسک و دستکش استفاده کردند و ازدحام مردم در داروخانه‌ها برای تهیه مواد ضدعفونی و ماسک نشان از ترس آنها و جدی گرفتن ابتلا به ویروس بود اما با گذشت مدتی، دیگر مردم حتی از ماسک و دستکش کمتر استفاده می‌کنند.

حالا با گذشت ۲۱ روز از ورود کرونا به خوزستان، تعداد موارد ابتلا در شهرهای مختلف استان رو به افزایش است و طبق گفته استاندار خوزستان برخی شهرهای استان وضعیت قرمز دارند.

با افزایش موراد ابتلا به کروناویروس مسئولان به ویژه مسئولان بهداشتی، “در خانه بمانید” را راه کنترل شیوع این ویروس و قطع زنجیره انتقال کرونا می‌دانند.

با این وجود، جمعی از شهروندان هشدارها را جدی نگرفته‌اند و همچنان در بازار، مراکز خرید و حتی پارک‌ها حضور دارند. این در حالی است که روز گذشته (۲۴ اسفندماه) سرهنگ علی پیریایی رئیس پلیس راهور اهواز به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و کنترل عبور و مرور، از اعمال محدودیت‌های ترافیکی جدید  در شهر خبر داد.

طبق گفته رئیس پلیس راهور اهواز در خیابان‌های سلمان فارسی، امام خمینی، آیت‌الله طالقانی و خیابان سی‌متری از سلمان فارسی تا طالقانی محدودیت صددرصدی اعمال می‌شود و در ساحلی شرقی و غربی توقف مطلقا ممنوع است و کندروها نیز مسدود خواهند شد.

همچنین محدودیت‌هایی در خیابان اصلی زیتون کارمندی از فلکه چیتا تا فلکه سنگر و در کوی کیانپارس از میدان سوم تا میدان چمران اعمال شده است. ورود به پارک‌های اهواز ممنوع و کلیه پارکینگ‌ها در سطح شهر تعطیل خواهند شد.

علیرضا عالیپور معاون خدمات شهری شهرداری اهواز نیز روز گذشته از آغاز جمع‌آوری دستفروشان از بازارهای سطح شهر خبر داد.

سرهنگ منصور جمشیدی رئیس پلیس راهور خوزستان نیز روز گذشته با اعلام محدودیت‌های ترافیکی شهر اهواز گفت: به تدریج بازارچه‌های اهواز اعم از بازار نادری تعطیل خواهند شد.

در پی اعمال محدودیت‌های ترافیکی جدید و جمع‌آوری دست‌فروشان از خیابان سلمان فارسی (نادری)، انتظار می‌رفت تردد در سطح شهر کمتر شود و مردم نیز هشدارها را بیشتر جدی بگیرند اما فعلا برخی از مردم نه تنها در خانه ماندن را رعایت نکرده‌اند بلکه در مرکز شهر عبور و مرور دارند. برخی دستکش به دست بستنی می‌خرند و برخی نیز بدون دستکش، فلافل و سمبوسه خیابانی می‌خورند.

در خیابان سلمان فارسی تردد خودروهای شخصی ممنوع شده و دستفروشان هم در این خیابان فعالیت نمی‌کنند اما تعداد کمی دستفروش در برخی خیابان‌های مرکز شهر کار می‌کنند و تردد مردم نیز همچنان ادامه دارد.

در بلوار ساحلی غربی نیز با وجود اینکه تعداد خودروهای پارک شده در مسیر بسیار کم هستند اما تردد و حضور مردم در پارک‌ها نسبتا به چشم می‌آید.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت، هفته جاری نیز در بازه پیک شیوع کرونا قرار دارد. اگر هشدارها و “در خانه بمانید” از سوی مردم جدی گرفته نشود، احتمال می‌رود همچنان خوزستان با این ویروس دست و پنجه نرم کند و تعداد موارد ابتلا و همه‌گیری به گونه‌ای افزایش یابد که امکانات درمانی استان برای مقابله با این ویروس دچار چالش شود.

پر بازدیدترین ها