امروز: جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

آیا ویروس کرونا در هوا می‌ماند؟

اشتراک گذاری مطلب:

لینک کوتاه مطلب:

کد خبر: 4997

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ، ۱۳۹۸

آیا ویروس کرونا در هوا می‌ماند؟

دکتر محمد علوی در خصوص احتمال ماندگاری ویروس کرونا در هوا، بیان کرد: دانسته‌های ما در مورد ویروس کرونا در مقابل نادانسته‌ها بسیار بسیار ناچیز است اما طبق دانسته‌های‌مان، عمده‌ترین راه انتقال این ویروس از طریق قطرات تنفسی است.

وی افزود: ممکن است دست‌های افرادی که این ترشحات را دارند نیز آلوده باشد و با برخورد دست‌های‌شان به صفحه موبایل، میز، آسانسور و هرگونه سطحی، آلودگی منتقل شود بنابراین دست زدن به اشیای آلوده نیز باعث انتقال ویروس می‌شود.

علوی بیان کرد: انتقال ویروس از طریق هوا، راه شایع انتقال نیست اما اگر فرد مبتلا به کروناویروس در اتاقی حضور داشته باشد و عطسه و سرفه کند، ممکن است هوا هم آلوده شود. همچنین در اماکن شلوغ مانند فروشگاه‌ها، اماکن زیارتی، مراسم و اماکنی که تجمع در آنجا وجود داشته باشد، به دلیل اینکه انسان‌ها سینه به سینه و در کنار هم هستند، هوا آلوده است. توصیه ما این است که کسی وارد تجمعات نشود اما اگر وارد شد، حتما از ماسک استفاده کند.

مدیرگروه بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: به طور عمده در اجتماعات و جامعه ما این ویروس بیشتر از طریق ترشحات تنفسی مثل سرفه و عطسه منتقل می‌شود که توصیه‌های پیشگیرانه مرتبا در این زمینه اطلاع‌رسانی شده است.

پر بازدیدترین ها