امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

رشد ۳۹۴ درصدی جابه‌جایی کالای اساسی از خوزستان

اشتراک گذاری مطلب:

لینک کوتاه مطلب:

کد خبر: 5679

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ، ۱۳۹۹

رشد ۳۹۴ درصدی جابه‌جایی کالای اساسی از خوزستان

غلامعباس بهرامی نیا با اعلام این خبر اظهار کرد: در ۸ روزه نخست سال جاری ۱۱۲ هزار تن کالای اساسی شامل سویا، گندم، جو، ذرت، خوراک دام و کود شیمیایی از بندر امام خمینی(ره) جابه‌جا شده است.

وی افزود: این میزان جابه‌جایی کالای اساسی، رشد ۳۹۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با بیان اینکه این استان دارای رتبه دوم کشور در جابه جایی کالا است، بیان کرد: سال گذشته ۴۲ میلیون تن کالا از خوزستان به سایر نقاط کشور جابه‌جا شد که در مقایسه با سال ۹۷ نشان دهنده رشد ۱۱.۲ درصدی است.

به گزارش ایسنا به نقل از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان، بهرامی نیا گفت: سال ۹۸ بیش از ۲ میلیون و ۱۹۰ سفر کامیون به خوزستان ثبت شد که در مقایسه با سال قبل خود رشد ۶.۱ درصدی را نشان می دهد.

وی با اشاره به سهم ۹ درصدی خوزستان از کل کشور در جابه‌جایی کالا طی سال گذشته ادامه داد: سهم استان از کل کشور در سفر کامیون طی مدت یاد شده نیز ۷.۱ درصد بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان اظهار کرد: سال گذشته از کل تناژ، ۱۳ میلیون و ۳۱۴ هزار تن کالای اساسی جابه‌جا شد که در مقایسه با سال ۹۷ رشد ۱۵ درصدی داشت.

بهرامی نیا تأکید کرد: با توجه به محدودیت تردد کامیون ها در نوروز سال های گذشته و اجازه تردد آنها در نوروز امسال، شاهد حضور چشمگیر رانندگان به بندر امام خمینی(ره) برای بارگیری کالاهای اساسی از این بندر به سایر نقاط کشور هستیم.

وی با تأکید بر اینکه تمامی نکات بهداشتی در بارگیری کالاهای اساسی از بندر امام خمینی(ره) رعایت می شود، افزود: طبق دستورالعمل های وزارت بهداشت به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، در پایانه های حمل بار از جمله پایانه بندر امام خمینی (ره) اقدامات لازم در خصوص گندزدایی و ضدعفونی کردن سطوح به صورت مستمر در طول شبانه روز در حال انجام است.​

پر بازدیدترین ها