امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

کرونا موجب رویارویی توکیو با دولت مرکزی ژاپن شد

اشتراک گذاری مطلب:

لینک کوتاه مطلب:

کد خبر: 6445

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ، ۱۳۹۹

کرونا موجب رویارویی توکیو با دولت مرکزی ژاپن شد

به گزارش روزنامه ژاپن تایمز، دولت محلی در توکیو می خواهد تدابیر محدود کننده گسترش یابد و در جریان اعلام وضعیت اضطراری مراکز و فروشگاه های بیشتری تعطیل شود اما دولت مرکزی ژاپن تاکید دارد گسترده شدن تعطیلی ها و بسته شدن بیشتر مراکز، باعث ترس و واهمه مردم می شود و آنها حتی ممکن است از خرید کردن نیز هراس داشته باشند.

توکیو و شش منطقه دیگر در سراسر ژاپن به دلیل شیوع کرونا از روز چهارشنبه وضعیت اضطراری اعلام کرده اند و دولت هم بسته کمکی اقتصادی نیز برای مقابله با این شرایط در نظر گرفته است.

مقام های وزارت نوسازی اقتصادی ژاپن می گویند که بسته شدن همه مراکز باعث ترس عمومی می شود و این کار نمی تواند به رغم وضعیت اضطراری صورت گیرد با این حال «یوریکو کویکه» فرماندار توکیو در ملاقاتی با نمایندگان این شهر گفت از دولت مرکزی درخواست خواهد کرد تا با بسته شدن بسیاری از مراکز مراجعه مردم از جمله آرایشگاه های زنانه و مردانه موافقت کند.

کویکه قصد داشت که پس از اعلام وضعیت اضطراری بسیاری از مراکز از جمله شماری از محل های ارایه خدمات مردمی چون آرایشگاه ها را تعطیل کند اما دولت مرکزی با چنین برنامه ای مخالفت کرده است.

حدود ۵۶ میلیون نفر که معادل ۴۵ درصد از کل جمعیت ژاپن است تحت تاثیر وضعیت اضطراری و محدود کننده قرار گرفته‌اند.

پر بازدیدترین ها