امروز: شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

بهره‌برداری از بخش‌های سی‌تی‌اسکن و آی‌سی‌یو بیمارستان رازی اهواز

اشتراک گذاری مطلب:

لینک کوتاه مطلب:

کد خبر: 6578

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ، ۱۳۹۹

بهره‌برداری از بخش‌های سی‌تی‌اسکن و آی‌سی‌یو بیمارستان رازی اهواز

استاندار خوزستان روز شنبه در حاشیه این آیین در جمع خبرنگاران بیان کرد: دستگاه  سی‌تی‌اسکن برای تشخیص مواردی همچون سندروم حاد تنفسی در بیماران کرونایی استفاده می‌شود ، و به دلیل اینکه این بیمارستان فاقد این دستگاه بود، بیماران این بخش به سایر بیمارستان‌های اهواز که دارای این دستگاه هستند منتقل می شدند که باعث شیوع و خطرات احتمالی هنگام جابه‌جایی بود.

غلامرضا شریعتی ادامه داد: این دستگاه و ساختمان بخش سی‌تی‌اسکن با اعتبار بالغ  ۴۵ میلیارد ریال در کوتاهترین زمان آماده و راه‌اندازی شد تا دیگر نیازی به انتقال بیمار به سایر بیمارستان‌ها  نباشد.۲ دستگاه اکسیژن ساز نیز برای این بیمارستان با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال برای این بیمارستان تامین شد.

وی ادامه داد: همچنین بخش آی‌سی‌یو بیمارستان رازی اهواز با زیربنای ۳۰۰ متر و هشت تخت با تجهیزات کامل راهاندازی و به بهره‌برداری رسید.

چهار آزمایشگاه دولتی کرونا در خوزستان

وی با اشاره به آزمایشگاه‌های تشخیص ویروس کرونا در خوزستان گفت: در خوزستان فقط یک آزمایشگاه تشخیص کرونا در اهواز وجود داشت که با شیوع ویروس کرونا در دزفول و آبادان هرکدام یک آزمایشگاه مجهز تشخیص ویروس کرونا راه اندازی شد و امروز آزمایشگاه دوم اهواز در بیمارستان شفا به بهره‌برداری رسید.

وی بیان کرد:هم اکنون چهار آزمایشگاه دولتی درخوزستان امکان انجام تست‌های کرونا را دارند که ظرفیت این استان را برای تشخیص ویروس بالا می‌برد.

استاندار خوزستان افزود:بالغ بر ۱۱۵ میلیارد ریال برای بهره برداری از سه پروژه بخش سی‌تی‌اسکن ، آی‌سی‌یو بیمارستان رازی اهواز و آزمایشگاه بیمارستان شفا هزینه شده تا خدمات بهتری را به بیماران خوزستان داشته باشند.

در این آیین فرمانده سپاه ولیعصر(عج) ، رییس دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های استان و جمعی از مسوولان محلی حضور داشتند.

بیمارستان رازی اهواز به درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا اختصاص یافته است.

ویروس کرونا یا کووید ۱۹ نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۲۰۰ کشور جهان سرایت کرده است.

پر بازدیدترین ها