امروز: جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

گردش مالی ۶۰هزار میلیارد ریالی با خرید محصولات پاییزی در خوزستان

اشتراک گذاری مطلب:

لینک کوتاه مطلب:

کد خبر: 6944

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ، ۱۳۹۹

گردش مالی ۶۰هزار میلیارد ریالی با خرید محصولات پاییزی در خوزستان

کیخسرو چنگلوایی با اشاره به برداشت محصولات پاییزی از جمله گندم ، کلزا و جو در خوزستان از ابتدای دهه سوم فروردین ماه سال ۱۳۹۹پیش بینی کرد حدود پنج میلیون تن محصول از سطح بیش از ۸۰۰هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان در مدت ۷۵روز برداشت شود.

به گفته وی این حجم سنگین برداشت محصولات کشاورزی در مدت زمانی کوتاه ، بی‌نظیر است .
چنگلوایی اظهار داشت:برداشت کل محصولات پاییزی استان از جمله گندم، دانه روغنی کلزا، جو، چغندرقند، نباتات علوفه‌ای، سبزی و صیفی و فراورده های جالیزی که برداشت بخشی از آنها شروع شده بزرگترین فعالیت اقتصادی استان محسوب می شود ومی‌تواند تاثیر قابل توجهی در افزایش حجم تولید ناخالص ملی در سالی که مزین به “جهش تولید” است داشته باشد.
رییس سازمان جهادکشاورزی خوزستان با اشاره به اینکه در زمینه پرداخت بهای خرید تضمینی گندم و کلزا هیچ مشکلی وجود ندارد افزود:به دلیل ارزش اقتصادی بسیار بالای محصولات پاییزی در سطح استان و ملی ، اقدام‌های لازم برای برداشت ایمن و بهداشتی با توجه به مخاطرات ناشی از شیوع بیماری کرونا به صورت مستمر و منظم در حال انجام است.
چنگلوایی به کشاورزان خوزستانی اطمینان داد برداشت محصولات پاییزی با همراهی و مشارکت مجموعه اجرایی و عملیاتی بخش کشاورزی با موفقیت انجام و در زمینه تامین کمباین نیز مشکلی وجود نخواهد داشت.
استان خوزستان با تولید سالانه ۱۶.۵میلیون تن محصولات زراعی و باغی به ارزش بیش از ۲۰۰هزار میلیارد ریال ، از نظر کمیت و تنوع تولید مقام نخست کشوری محسوب می‌شود.
برآورد سازمان جهاد کشاورزی استان نشان می‌دهد در سال زراعی جاری بخش کشاورزی خوزستان به دلیل شرایط مناسب آب و هوایی ، رژیم نسبتا” مناسب بارندگی‌ها و کاهش آفات و عوامل زیان رسان ، به رشد خود ادامه می یابد که این رشد در تولید گندم ۱۵درصد و کلزا بیش از ۱۰۰درصد خواهد بود.
حدود ۹۰هزار خانوار در بخش کشاورزی خوزستان فعال هستند.

پر بازدیدترین ها