امروز: سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

ترکیه کانون شیوع کرونا در منطقه شد

اشتراک گذاری مطلب:

لینک کوتاه مطلب:

کد خبر: 6979

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ، ۱۳۹۹

ترکیه کانون شیوع کرونا در منطقه شد

ترکیه روز گذشته ۱۲۱ مورد مرگ و میر ناشی از بیماری کووید-۱۹ را در طی ۲۴ ساعت گزارش کرد و مجموع فوتی‌ها در این کشور را به عدد هزار و ۸۹۰ رساند.
فخرالدین کوجا وزیر بهداشت ترکیه در صفحه توئیتر خود همچنین با اعلام ۳ هزار و ۷۸۳ مورد دیگر ابتلا به کرونا، مجموع مبتلایان را ۸۲ هزار و ۳۲۹ گزارش کرد که این کشور را از این لحاظ در منطقه رکورد دار کرد.
به گفته کوجا، آنکارا مجموعا ۵۹۸ هزار آزمایش کرونا را انجام داده است.
براساس اعلام وزارت کشور ترکیه، محدودیت های ورود و خروج زمینی، هوایی و دریایی به ۳۰ کلانشهر و شهر زونگولداغ برای ۱۵ روز دیگر از ساعت ۲۴ دیشب تمدید شد.
رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه ۱۶ فروردین محدودیت تردد میان شهرهای این کشور را برای جلوگیری از شیوع کرونا اعلام کرد.
ایالات متحده آمریکا همچنان با بیش از ۷۳۸ هزار مورد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ مرکز شیوع کرونا در سراسر جهان است و تابحال ۳۹ هزار و ۱۵ نفر در این کشور بر اثر کرونا جان خود را از دست داده‌اند.
ویروس کرونا موسوم به کووید-۱۹ اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد و کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.
تدروس آدهانوم دبیر کل سازمان جهانی بهداشت چهارشنبه ۲۱ اسفندماه ۹۸ در کنفرانسی خبری تاکید کرد که اگرچه واژه «همه‌گیر» (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد اما ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام می‌کند.
تا کنون ۲ میلیون و ۳۳۳ هزار و ۱۶۴ نفر در سراسر جهان به این بیماری مبتلا شدند که از این تعداد ۱۶۰ هزار و ۷۹۹ تن جان باختند.

پر بازدیدترین ها