امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

وام یک میلیونی و عزت خانوار ایرانی

اشتراک گذاری مطلب:

لینک کوتاه مطلب:

کد خبر: 7022

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ، ۱۳۹۹

وام یک میلیونی و عزت خانوار ایرانی

چند روزی است که دولت تدبیر و امید به‌دلیل شیوع ویروس منحوس وهمه‌گیر کرونا و آسیب وارده به خانواده‌های نیازمند‌ مصوب کرده که وام یک میلیون تومانی با کارمزد ‌پنجاه هزار تومان به یارانه بگیرهای محترم پرداخت کند.
در این خصوص ذکر چند نکته ضروری است که از ریاست ‌محترم‌ جمهور و مسئولین مربوطه توجه به آن‌ها را خواستاریم:
۱- مبلغ ذکر شده با توجه به گرانی‌های موجود قطعا اثر مثبت چندانی بر زندگی ‌مردم‌ و به‌خصوص قشرآسیب پذیر ندارد.
۲- طرح مکرر آن در رسانه‌های عمومی شایسته شان و مقام ملت ایران نیست.
۳- سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها که اطلاعات کامل مردم یارانه‌بگیر را دارد با اعلام مبلغ و شرایط وام قادر بود ظرف یک هفته مبلغ مذکور را به حساب سرپرستان خانوار واریز و نیاز به طرح ساعتی آن مثل اخبار کرونا ویروس نبود.
۴- صف‌های طویل مردم ‌و به‌خصوص سالمندان محترم سرپرستان خانوار در دفاتر‌ پیشتخوان دولت برای گرفتن سیم کارت جدید جز دردسر ‌و زحمت برای مردم سود دیگری ندارد.
۵- حساب سرپرستان محترم خانوارهای یارنه‌بگیر در اختیار سازمان هدفمندی یارانه است که هر موقع بخواهند واریز و هرموقع بخواهند کسر و هرموقع بخواهند قطع می‌کنند.
۶- مبلغ ناقابل وام یک میلیونی با یک عملیات ساده بانکی واریز و در یک پروسه چند‌ ماهه به صورت قسطی به حساب دولت بازگردانده خواهد شد لذا به نظر می‌رسد نیاز نبود که این همه ‌مانور تبلیغاتی برای کاری کم ارزش صورت بگیرد.
۷- اگرچه تبلیغ این کار شاید در داخل کشور ‌برای عده‌ای‌ کاربرد داشته باشد لیکن تبلیغ بیش ازحد آن و گرفتار کردن مردم به بروکراسی اداری در بیرون از کشور بازتاب منفی خواهد داشت.
۸- اوایل این دولت، مسئولین دولتی موضوع یارانه‌های پرداختی از سوی دولت قبل را نوعی گداپروری تعبیر می‌کردند. سوال بنده از بزرگان این دولت این است ‌که این اقدام و اقدامات کمک معیشتی بعد از گرانی غیرمنطقی بنزین را چه باید نامید؟
در خاتمه از مسئولین محترم دولتی می‌خواهم توجه داشته باشند مبادا با اینگونه کارهای کم ارزش خدای ناکرده حرمت‌ و شان و جایگاه مردم شریف و بخصوص اقشار آسیب پذیری که امام عزیز و عظیم‌الشان ما آن‌ها را ولی نعمت خود و مسئولین نظام می دانست مخدوش ‌کنند.

 

سید محسن موسوی‌زاده
رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شورای عالی استان‌ها

پر بازدیدترین ها