امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

پروتکل‌های بهداشتی در جایگاه‌های سوخت اهواز رعایت می‌شود؟

اشتراک گذاری مطلب:

لینک کوتاه مطلب:

کد خبر: 7177

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ، ۱۳۹۹

پروتکل‌های بهداشتی در جایگاه‌های سوخت اهواز رعایت می‌شود؟

پمپ بنزین‌ها همواره در طول روز محل تردد شهروندانی هستند که قصد دارند تا باک خودروی خود را پر کنند و پس از آن به انجام کار روزمره خود بپردازند. با توجه به این مساله، جایگاه‌های سوخت می‌توانند محل شیوع ویروس کرونا باشند و از این رو، رعایت نکات و دستورالعمل های بهداشتی در این مکان‌ها بسیار مهم و الزامی است.

به گزارش ایسنا، با توجه به اهمیت رعایت پروتکل های بهداشتی در جایگاه های سوخت، به چند جایگاه سوخت در شهرستان اهواز مراجعه و از نزدیک روند سوخت گیری و همچنین تعاملات میان مردم و متصدیان جایگاه ها در بحث پرداخت پول، رعایت نکات بهداشتی و … را مشاهده کردیم. آنچه به وضوح می توان در جایگاه سوخت مشاهده کرد آن است که سوخت گیری در این جایگاه ها توسط خود مردم انجام می شود و ماموران نقش ناظر بر عملیات سوخت گیری را دارند.

در این جایگاه ها در برخی موارد خاص، متصدی جایگاه نسبت به سوخت گیری برای خودروها اقدام می کند و همه مراحل سوخت گیری و پرداخت وجه توسط آن مامور انجام می شود و نیازی به پیاده شدن راننده از خودرو وجود ندارد.

بسیاری از مردم که از خودروهای خود پیاده می شوند و نسبت به سوخت گیری اقدام می کنند دستکش یکبار مصرف به دست دارند و یا از دستمال و یا پارچه برای گرفتن نازل استفاده می کنند. برخی از آن ها همچنین پیش از اینکه نازل را به دست بگیرند به کمک الکلی که در اختیار دارند نازل را ضدعفونی می کنند.

در این میان اما برخی از مردم نیز موارد بهداشتی را رعایت نمی کنند و نه تنها دستکش در دست ندارند بلکه به دنبال آن هستند تا به هر شکلی شده، هزینه بنزین خود را به صورت نقدی پرداخت کنند که این مساله مورد اعتراض ماموران جایگاه های سوخت است.

در برخی از جایگاه های سوخت در شهرستان اهواز برای مردمی که قصد سوخت گیری خودروی خود را دارند، توسط جایگاه‌داران دستکش و یا پلاستیک در نظر گرفته شده است تا آن ها بتوانند با رعایت موارد بهداشتی نسبت به سوخت گیری خودروی خود اقدام کنند اما این مساله در همه جایگاه ها رعایت نشده است.

با توجه به مطرح شدن این مسایل، خبرنگار ایسنا با نعمت الله نجفی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خوزستان در خصوص آخرین وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط جایگاه داران گفت و گویی کرده است که در ادامه می خوانید.

نجفی در این زمینه اظهار کرد: در حال حاضر برای همه جایگاه های سوخت آب ژاول تهیه شده است تا به کمک آن نسبت به ضدعفونی کردن جایگاه های سوخت اقدام شود. در این زمینه روزانه ۳ مرتبه تلمبه ها، کف جایگاه، دستگاه های پرداخت پول و… ضدعفونی و گندزدایی می شوند تا در این زمینه به پروتکل های بهداشتی در نظرگرفته شده برای مبارزه با شیوع کرونا عمل شود.

وی با بیان اینکه به همه جایگاه های سوخت الکل داده شده است تا از آن برای ضدعفونی استفاده شود، افزود: به جایگاه های سوخت گفته شده در جایگاه دستکش قرار دهند تا مردم در زمان سوخت گیری از دستکش استفاده کنند و در صورتی که دستکش وجود نداشت، از کیسه پلاستیکی به جای آن استفاده کنند زیرا در شرایط کنونی دستکش در بازار وجود ندارد و امکان تهیه کردن آن نیست.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خوزستان تصریح کرد: همه جایگاه ها به دنبال خرید دستکش یکبار مصرف هستند اما به دلیل کمبود این محصول در بازار امکان تهیه آن نیست. در این زمینه هر زمان که امکان تهیه آن باشد قطعا خریداری و در جایگاه های عرضه سوخت قرار داده خواهد شد زیرا رعایت موارد بهداشتی جزو اولویت های ما در عرضه سوخت است.

نجفی با بیان اینکه بهترین اقدام در بحث رعایت موارد بهداشتی برای جلوگیری از شیوع کرونا خودمراقبتی است و مردم باید به این مساله توجه ویژه داشته باشند، گفت: باک بنزین بسیاری از ماشین ها با کلید باز می شود و اینکه راننده کلید را در اختیار متصدی جایگاه قرار دهد یک مرحله برای انتقال ویروس است. کارت سوخت و کارت بانکی نیز باید در اختیار متصدی پمپ بنزین قرار داده شود و این مساله نیز می تواند یکی دیگر از عوامل انتقال ویروس باشد.

وی ادامه داد: اینکه بگوییم می شود در ماشین نشست و همه مراحل باز و بسته کردن باک ماشین، سوخت زنی، پرداخت وجه و… توسط متصدی جایگاه انجام شود تقریبا غیر ممکن است و در این زمینه بهترین روش آن است که هر فرد زمانی که به جایگاه مراجعه می کند با در دست داشتن دستکش، خودش همه این مراحل انجام دهد و سپس دستکش را در سطل زباله بیندازد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خوزستان با تاکید بر اینکه مردم تعداد دفعات سوخت گیری خودروی خود را در ماه کاهش دهند، گفت: مردم با این کار به کاهش ترافیک جایگاه ها کمک می کنند و همچنین برای سلامتی خودشان نیز بسیار خوب است که کمتر در جایگاه حضور پیدا می کنند.

نجفی بیان کرد: به متصدیان پمپ بنزین ها گفته شده، در صورتی که جایگاه خلوت باشد خودشان کار سوخت گیری خودروها را انجام دهد اما در حالت معمول که روی هر سکو چهار نازل قرار دارد، یک متصدی نمی تواند به طور همزمان سوختگیری این نازل ها را انجام دهد و از طرفی تجمع افراد در جایگاه، خود عاملی در انتقال کرونا خواهد شد.

وی افزود: با توجه به شرایطی که در بحث کرونا وجود دارد باید گفت که همه جایگاه های سوخت رسانی در سراسر استان فعال هستند و هیچ جایگاهی تعطیل نشده است. در حال حاضر در استان خوزستان مجموعا ۲۳۰ جایگاه سوخت رسانی فعال هستند و نسبت به خدمات رسانی به مردم اقدام می کنند و جای نگرانی در بحث تامین سوخت نیز وجود ندارد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خوزستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر موجودی فرآورده های نفتی در استان بسیار خوب است و دغدغه ای در زمینه ذخیره بنزین وجود ندارد.

پر بازدیدترین ها