امروز: چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

صنعت خودروسازی به کجا می‌رود؟!

اشتراک گذاری مطلب:

لینک کوتاه مطلب:

کد خبر: 7213

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ، ۱۳۹۹

صنعت خودروسازی به کجا می‌رود؟!

پراید ۷ میلیون تومانی ۱۰برابر(٧٠میلیون) شد، خودروسازان پاسخ دهند!

نخبگان: با دیدن لیست ارقام، قیمت بقیه خودروهای وطنی می‌بینید که بقیه نیز رشدی اینچنینی دارند… و این رشد قیمت تنها در پراید خلاصه نمی‌شود، از سمند ال ایکس که ۱۱۳ میلیون شده تا تندر پلاس دنده‌ای که ۱۹۰ میلیون و پژوپارس دو گانه ۱۵۵ میلیون، ۲۰۶ صندوق دار ۱۴۸ /و کوییک دنده‌ای۹۴ / تیبا۲ ۸۷ /سایپا ۱۱۱ نیز ۷۰ میلیون!

داستان خودروسازان و قیمت‌های نجومی محصولات آن‌ها، داستانی روشن و در عین حال پیچیده با عوامل و علل مختلف است که عده زیادی سود می‌برند و تنها مردم متضرر آنند!

داستان انحصار که در حوزه خودروسازی این روزها بیشتر از دیگر حوزه ها به چشم می آید از کجا سرچشمه می گیرد و این رشد سیر صعودی تا کی می‌خواهد چنین افسار گسیخته عمل کند؟!
آیا در این رقابت خودروسازان مردم در واقع توان خرید را دارند؟!

آیا این ارقام، ارقامی واقعی است یا در شرایط بد اقتصادی خودروسازان عقب ماندنی‌های سالیان قبل خود را به یکباره می‌خواهند با رشد ۱۰برابری جبران کنند؟!

ما از رئیس قوه قضاییه و دیگر نهادهای نظارتی انتظار داریم به این قضیه خودروسازان ورود کنند، آن هم خودروهای بی‌کیفیتی که همه ما به نوعی عزیزانی را بخاطر عدم ایمنی صحیح در این ماشین‌ها از دست داده ایم.
به خاطر بی‌کیفیتی محصول هایی که توان رقابت در حتی بازار آسیا یا خاورمیانه را هم ندارند چه برسد به بازارهای جهانی!

سالانه جان هزاران هموطن ایرانی در این ماشین‌ها از دست می رود که قطعا هر کدام از ما در این تصادف ها عزیزی را از دست داده ایم،
تصادفاتی که اگر در ماشین های خارجی انجام شوند به مراتب اینقدر ما سالانه تلفات نمی‌دهیم یا حداقل شدت تلفات کمتر می‌شود.

هر خودرو حداقل ۱۰برابر ارزش واقعی گرانتر است.
یادتان هست همین پراید که زمانی در ایران شش میلیون به فروش می‌رسید، در بازار عراق با نصف قیمت به فروش می‌رفت البته به فروش هم نمی‌رفت و استقبالی هم نمی‌شد.
گویا در یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز پس از عدم استقبال پرایدها را پس فرستادند!
علی ایحال آنچه مبرهن است این است که بازار اینقدر کشش ندارد که یک خودرو در طول چند سال کم، این همه رشد داشته باشد درحالیکه به کیفیت آن توجهی نشده و ورژن آن همان نوع گذشته خویش است.

 

سعید آژده
مدیرمسئول و صاحب امتیاز رسانه نخبگان خوزستان

پر بازدیدترین ها