امروز: پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

منفی بودن تست کرونای افراد به معنای ناقل نبودن آنان نیست

اشتراک گذاری مطلب:

لینک کوتاه مطلب:

کد خبر: 7440

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ، ۱۳۹۹

منفی بودن تست کرونای افراد به معنای ناقل نبودن آنان نیست

دکتر ایوب پزشکی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به طور قطعی بیش از ۹۹ درصد افراد مشکوک به کرونا، بستری می‌شوند و به لحاظ بالینی، سی‌تی‌اسکن و آزمایشگاهی مورد بررسی قرار می گیرند.

وی اضافه کرد: افرادی که تست کرونای آنان مثبت بوده، یعنی اینکه در مخاط این افراد، ویروس بیشتری وجود دارد و به جهت اینکه محل نمونه‌برداری مخاط ته حلق فرد است، باید این کار به نحو صحیح انجام بگیرد که خوشبختانه این آزمایش در استان زنجان نیز انجام می‌شود.

این نفرولوژیست ادامه داد: در اپیدمی این بیماری ۲ ماموریت ویژه وجود دارد اولین مورد آن به مردم باز می گردد که با رعایت موارد بهداشتی و فرهنگسازی می توانند کمک حال متولیان بهداشتی باشند و این در واقع به قطع زنجیره بیماری منتهی می شود.

این مسؤول ادامه داد: ماموریت دوم هم مربوط به تیم درمان و دانشگاه علوم پزشکی است که در این خصوص، تخت‌های بیمارستانی کافی پیش بینی شده که از این تخت‌ها در حد توان و وسع استفاده خواهد شد، که در جهت درمان مبتلایان تلاش‌های لازم انجام می گیرد.

وی اظهار داشت: بیماران قطعی کرونا بستری و تحت مراقبت های لازم قرار می گیرند و اگر نیاز بود نقاهتگاه های مجهز برای درمان آنان پس از بهبودی در نظر گرفته شده که در وهله نخست قرنطینه در منزل بهترین انتخاب است.

پزشکی افزود: در صورتی که امکانات لازم در دسترس نباشد، اقامتگاه‌های موقتی به همین منظور در نظر گرفته شده که بیماران با سپری کردن دوره انتقال ویروس به سطح جامعه و خانواده برمی گردند، بدون اینکه خطر انتقال بیماری، به دیگران وجود داشته باشد.
رییس دانشکده پزشکی زنجان با بیان اینکه از مزایای نقاهتگاه‌ها این است که می‌توان عملکرد مثبتی را داشت، خاطرنشان کرد: در نقاهتگاه حداقل امکانات کفایت می‌کند و دیگر احتیاج به امکانات بیمارستانی وجود ندارد که با این کار همه بیماران هدف می توانند در سلامتی کامل به زندگی عادی و جامعه بازگردند.

وی به هم استانی ها توصیه کرد، با توجه به بیماری کرونا، از صله ارحام و دیدار بزرگان، دوستان و آشنایان اجتناب کنند و تا این بیماری در کشورمان کنترل شود.

بر اساس بروشورهای آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، «کرونا» خانواده بزرگی از ویروس‌هاست که هفتمین رده جدید آن در شهر «ووهان» چین پیدا شد؛ علایم ابتلا به این ویروس شامل تب، سرفه، کوتاهی تنفس، علایم گوارش و در موراد شدید، عفونت ریه ( پنومونی)، سندرم تنفسی حاد شدید و نارسایی کلیه است.

انتقال این ویروس به صورت فرد به فرد امکان‌پذیر و راه‌های احتمالی انتقال آن از طریق انتشار از راه هوا، تماس نزدیک با انسان مبتلا و دست زدن به وسایل آلوده میسر است.

بر این مبنا اطلاعات فعلی راه‌های انتقال کرونا از طریق تماس دست آلوده به ترشحات تنفسی، چشم، بینی و دهان، از راه قطره‌های تنفسی (عطسه، سرفه و صحبت کردن چهره به چهره به مدت طولانی) است بنابراین شست‌وشوی مکرر دست‌ها بسیار توصیه می‌ شود.

بر اساس گزارش سخنگوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون ۸۹ هزارو ۳۲۸ نفر در کشور به این بیماری مبتلا شده، پنج هزار و ۶۵۰ نفر بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده و ۶۸ هزارو ۱۹۳ بیمار نیز بهبود یافته‌اند.

پر بازدیدترین ها