امروز: چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاخت و تاز کرونا در خوزستان/ ۱۵۸ نفر تسلیم کرونا ویروس شدند

اشتراک گذاری مطلب:

لینک کوتاه مطلب:

کد خبر: 7663

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ، ۱۳۹۹

تاخت و تاز کرونا در خوزستان/ ۱۵۸ نفر تسلیم کرونا ویروس شدند

علی احسان پور سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز درخصوص آخرین وضعیت ابتلا خوزستانی‌ها به ویروس کرونا گفت: علیرغم هشدار‌ها مبنی بر رعایت نکات بهداشتی و خودداری از تردد‌های غیرضروری، شاهد بی توجهی مردم هستیم، بطوریکه طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۸ نفر دیگر به جمع مبتلایان پیوستند و شمار کرونایی‌ها به ۲ هزار و ۵۹۸ نفر رسید.

او در تشریح موارد جدید ابتلا به کرونا ویروس در مدت مذکور به تفکیک شهرستان‌ها بیان داشت: بیشترین آمار ابتلا مربوط به اهواز با ثبت ۸۱ نفر است، ضمن اینکه شهرستان دزفول با ۱۳ مورد، باوی با ۱۲ مورد، کارون با ۸ مورد، هویزه، شوشتر و رامهرمز هر کدام ۶ مورد، گتوند ۵ مورد، مسجدسلیمان ۴ مورد، بهبهان و شوش هر کدام ۳ مورد، ماهشهر، هندیجان، آبادان و خرمشهر هر کدام  ۲ مورد، امیدیه، اندیمشک و دشت ازادگان هر کدام یک مورد ابتلا را ثبت کرده اند.

احسان پور درخصوص تعداد جان باختگان در ۲۴ ساعت گذشته اظهار کرد: در این مدت، ۶ نفر از بیماران مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند که آمار جان باختگان به تفکیک در اهواز ۳ مورد، کارون یک مورد و شوشتر ۲ مورد گزارش شده است و تعداد جان باختگان به ۲۰۹ نفر رسید.

به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، در حال حاضر ۳۹۰ بیمار در مراکز درمانی استان تحت درمان هستند و از ابتدای آغاز بحران همه‌گیری کرونا ویروس تاکنون یک هزار و ۹۹۹ بیمار پس از بهبودی از مراکز درمانی مرخص شدند.

او با اشاره به افزایش چشمگیر تعداد مبتلایان افزود: انتظار می‌رود شهروندان جز در مواقع ضروری از منزل خارج نشوند و ضمن رعایت اصول بهداشتی و مراقبتی، فاصله اجتماعی را بیش از پیش رعایت کرده و از حضور در تجمعات و اماکن پر تردد بپرهیزند و حدالامکان از سفر‌های بین شهری خودداری نمایند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

پر بازدیدترین ها