امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

نیاز به همه گروه‌های خونی در خوزستان

اشتراک گذاری مطلب:

لینک کوتاه مطلب:

کد خبر: 7712

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ، ۱۳۹۹

نیاز به همه گروه‌های خونی در خوزستان

عبدالعزیز فقهی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان اهدای خون در خوزستان طبق روال سال های گذشته روندی کاهشی داشته است از عموم شهروندان خواست با توجه به نیاز شدید مراکز درمانی و بیماران تالاسمی به گروه‌های خونی ، به مراکز خون‌گیری در سطح خوزستان مراجعه کنند.
وی گفت:پایگاه انتقال خون امانیه در اهواز از ساعت هفت تا ۲۰ بعدازظهر و پایگاه میدان شهید بندر(چهارشیر) اهواز تا ساعت ۲۳ شب برای خون گیری و میزبانی از اهداکنندگان خون فعال هستند.
مدیرکل انتقال خون خوزستان در ادامه با اشاره به راهاندازی سامانه اینترنتی نوبت دهی برای اهدای خون افزود:شهروندان مشتاق اهدا خون می‌توانند با ورود به سامانه نوبت دهی انتقال خون خوزستان ، بدون معطلی به هریک از پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کرده و خون اهدا کنند.
فقهی با اشاره به شیوع بیماری کرونا و نگرانی برخی شهروندان از اهدای خون به دلیل خطرات احتمالی ناشی از ابتلا به این ویروس بیان کرد: اهدای خون هیچ خطری برای سلامتی و ابتلای احتمالی آنان به بیماری کرونا ندارد.
وی با اشاره به تعطیلی اجتماع‌ها و آیین‌های مذهبی در طول ماه مبارک رمضان ،از اهداکنندگان نیکوکار خواست به نیت شب‌های معظم قدر ، به همنوعان بستری در مراکز درمانی خون اهدا کنند.

اداره کل انتقال خون خوزستان در ۲ ماه گذشته از طریق ارسال پیامک به اهداکنندگان مستمر خون درخواست کرده برای تامین خون و فرآورده‌های مورد نیاز مراکز درمانی ، به پایگاه‌های ثابت و سیار خون‌گیری مراجعه کنند.

در این مدت شماری از کارکنان دستگاه‌های دولتی خوزستان با مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون ، در این امر انسان دوستانه مشارکت کردند.
در۲ ماه گذشته که شیوع بیماری کرونا در سطح کشور وخوزستان گسترش یافته است میزان اهدا خون کاهش قابل توجهی داشته است.

پر بازدیدترین ها