امروز: پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

خوزستان رتبه اول پرورش گاومیش در کشور را دارد

اشتراک گذاری مطلب:

لینک کوتاه مطلب:

کد خبر: 7766

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ، ۱۳۹۹

خوزستان رتبه اول پرورش گاومیش در کشور را دارد

کیخسرو چنگلوایی در حاشیه افتتاح دامداری ۵۰۰ راسی گاومیش شیری توام با ماهیان گرمابی که امروز، ۱۱ اردیبهشت ماه در شهرستان کارون برگزار شد، اظهار کرد: ۴۰ درصد دام گاومیش کشور در استان خوزستان است و نوع نژادی که در خوزستان وجود دارد بهترین نژاد این دام‌ در سطح آسیا است.

وی افزود: استان خوزستان در زمینه صنعت گاومیش داری و تولید و پرورش آن مقام اول کشور را دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: با توجه به حضور و پرورش این دام در استان، جایگاه بسیار خوبی در تولید شیر و گوشت با کیفیت در کشور داریم.

چنگلوایی با اشاره به افتتاح دامداری ۵۰۰ راسی گاومیش شیری توام با ماهیان گرمابی عنوان کرد: این طرح توسط بخش خصوصی و در راستای ایجاد واحدهای صنعتی پرورش گاومیش احداث شده است.

وی ادامه‌ داد: اولین بار است که طرح پرورش گاومیش توام با پرورش ماهی در استان خوزستان اجرایی می شود. در این زمینه پیش بینی این است که سالانه این واحد ۲ هزار تن شیر و ۱۸۰ تن گوشت تولید کند. همچنین پیش بینی می شود حدود ۵۰ تن ماهی در حوضچه های این طرح تولید شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان خاطرنشان کرد: در این طرح ۲۲ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار خواهند شد و برای ۵۰‌ نفر نیز به صورت غیرمستقیم‌ شغل ایجاد می شود.

پر بازدیدترین ها