امروز: سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

۷۰ تن خرما از گمرک شادگان به عراق صادر شد

اشتراک گذاری مطلب:

لینک کوتاه مطلب:

کد خبر: 7844

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ، ۱۳۹۹

۷۰ تن خرما از گمرک شادگان به عراق صادر شد

علیرضا یزدان‌پناهی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: ارزش خرمای صادراتی از شادگان به کردستان عراق ۴۲ هزار دلار است.

وی افزود:با توجه به شروع اپیدمی کووید ۱۹، صادارات از گمرک شادگان به دیگر کشورها از جمله کشورهای حوزه خلیج‌فارس متوقف شده است.

مدیر گمرک شادگان گفت: کشورهایی مانند کویت و امارات از تردد شناورهای چوبی به این کشورها جلوگیری می‌کنند.

وی افزود: پیش از این صادرات دام زنده، خرما، مصالح ساختمانی و مواد غذایی از بندر شادگان به کشورهای حوزه خلیج‌فارس انجام می‌شد.

فرماندار شادگان نیز در خصوص مشکلات گمرک این شهرستان به خبرنگار ایرنا گفت: اولویت کاری مجموعه اداری این شهرستان توجه و رسیدگی به مشکلات تولیدکنندگان ،فعالان اقتصادی ، تجار و بازرگانان و حمایت از آنها است.

سعید حاجیان بر رفع مشکلات تجار و بازرگانان بندر شادگان تاکید کرد و افزود: ادارات متولی موظف هستند در کمترین وقت مشکلات این بندر را به صورت جدی پیگیری و در برطرف کردن آنها اقدامات لازم انجام دهند.

وی ادامه داد: تعیین نرخ نامه واحد برای خودروهای مشغول کار در بندر، ساماندهی کارگران تخلیه و بارگیری بندر و تعیین کرایه حمل بار در درون بندر شادگان نیاز به ساماندهی دارد.

فرماندار شادگان افزود: شرکت‌های تخلیه و بارگیری در بندر شادگان فقط دارای مجوز قانونی و دفتر کار در شادگان با نظارت فرمانداری می‌توانند در این بندر فعالیت داشته باشند.

بندر و گمرک شادگان در آذر ۱۳۹۴ با حضور وزیر کشور فعالیت خود را شروع کرد تا یکی از خواستهها و مطالبات مردم این منطقه محقق شود.

بندر شادگان در جنوب خوزستان از طریق خورهای متعدد به خلیج فارس راه دارد.

بیشتر مبادلات تجاری بندر شادگان با کشورهای حوزه خلیج فارس به ویژه کویت و قطر است.مواد معدنی، خرما، دام زنده، مصالح ساختمانی و مواد غذایی از مهمترین اقلام صادراتی از بندر و گمرک شادگان است.

پر بازدیدترین ها