امروز: پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

توزیع ۲۷هزار بسته معیشتی و ۵۰هزار پرس غذای گرم بین مددجویان خوزستان

اشتراک گذاری مطلب:

لینک کوتاه مطلب:

کد خبر: 8237

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ، ۱۳۹۹

توزیع ۲۷هزار بسته معیشتی و ۵۰هزار پرس غذای گرم بین مددجویان خوزستان

به گزارش ایرنا مرتضی موصلی روز شنبه در نشست خبری با رسانه‌ها استان به صورت ویدیو کنفرانس با اشاره به برنامه‌های کمیته امداد در خصوص رزمایش کمک مومنانه و سایر طرح های حمایتی در روزهای مقابله با ویروس کرونا، اظهار داشت : مجموعه کمیته امداد و دیگر موسسه های خیریه هر ساله در ماه رمضان فعالیت‌های گسترده‌ و متنوعی را برای حمایت از خانواده های تحت پوشش و نیازمند استان در دستور کار دارد.

وی افزود: امسال باتوجه به شیوع ویروس کرونا و تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر توسعه و اجرای طرح مومنانه در سطح کشور با شرایط متفاوتی مواجه بوده و تا اندازه ای نحوه کمک رسانی ها نیز تغییر کرد.

مدیرکل کمیته امداد خوزستان ادامه داد: پس از فرمایش رهبر معظم انقلاب برای حمایت از خانواده‌های نیازمند و آسیب دیده ، تمامی گروههای جهادی، نهادهای انقلابی، نظامی، اصحاب رسانه و آحاد مردم پای کار آمدند تا بخشی از نیازهای مددجویان، اقشار آسیب پذیر و مشاغل آسیب دیده را تامین کنند.

موصلی تصریح کرد : همچنین از هفته های گذشته ستادی به ریاست نماینده ولی فقیه در استان برای هم افزایی منابع و توسعه فعالیت‌ها در رزمایش مومنانه تشکیل و کمیته امداد استان با شعار “رزمایش همدلی برای ایران هم دل” فعالیت خود را آغاز کرد .

وی بیان کرد: یکی از این برنامه‌های ویژه کمیته امداد ، توسعه طرح اکرام ایتام و طرح محسنین است که در این طرح ، نیکوکاران برای حمایت مادی و معنوی خود از یک یا تعدادی کودک یتیم و بی سرپرست آمادگی خود را اعلام می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد خوزستان گفت:هدفگذاری ما برای امسال جذب ۱۰ هزار حامی جدید است؛ در حال حاضر از حمایت ۴۵ هزار حامی برخوردار هستیم که در سال گذشته نیکوکاران در طرح محسنین ۴۴۰ میلیارد ریال به فرزندان معنوی خودکمک کردند.

وی افزود: همچنین دومین برنامه کمیته امداد در راستای رزمایش همدلی، توزیع یکصد هزار بسته معیشتی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مختلف استان و کشور به منظور بهره‌مندی یکصدهزار مددجوی تحت پوشش است.

وی تصریح کرد : همچنین در راستای برگزاری برنامه‌های مختلف مرتبط با رزمایش مومنانه ، تفاهم‌نامه‌های متعددی با موسسه های خیریه و گروه‌های جهادی منعقد شده است.

مدیرکل کمیته امداد خوزستان گفت: جمع آوری زکات فطریه از دیگر برنامه های کمیته امداد است که با توجه به اینکه احتمال دارد نماز عید فطر در برخی از شهرهای استان برگزار نشود، تلاش می شود با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مجازی و پایگاه‌های کمیته امداد که به صورت مجازی دایر می‌شوند، در بحث جمع آوری زکات فطریه اقدام کنیم .

وی ادامه داد: جذب ۷۸ میلیارد ریال از زکات فطریه هدفگذاری شده است در حالی که سال گذشته ۷۰ میلیارد ریال فطریه جمع آوری شد.

موصلی بیان کرد : با شیوع ویروس کرونا مددکاران مشاوره‌ای برای آموزش خانواده‌های زیر پوشش فعال شده و خدمات غیر حضوری به بیماران خاص کمیته امداد و همچنین ارسال بسته های بهداشتی برای آنها در دستور کار قرار گرفته است .

وی گفت: متاسفانه تاکنون ۱۲ هزار زن کارآفرین تحت پوشش کمیته امداد به دلیلی شیوع ویروس کرونا متضرر شده اند و کمیته امداد در تلاش است تا کمک ویژه‌ای را به آنها اختصاص دهد.

مدیرکل کمیته امداد خوزستان گفت: بسیاری از افرادی که در این هفته ها به دلیل شیوع ویروس آسیب دیده اند تحت پوشش کمیته امداد ، بهزیستی و یا موسسه های خیریه نبودند اما از این افراد نیز حمایت شده است.

وی ادامه داد: مدتی پیش رییس بنیاد مستضعفان کشور مبلغی بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال را ویژه افرادی که تحت پوشش نیستند در اختیار مجموعه امداد قرار داد که بسیاری از این خانوارها شناسایی شده و برنامه ریزی برای کمک به حدود ۱۱ هزار نفر انجام شده است.

موصلی با اشاره به نحوه مشارکت مردم در شرایط کنونی گفت: کمیته امداد برای هم افزایی هرچه بیشتر ظرفیت های خیران امسال با کمک وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سامانه ای را به نام «سخا» راه اندازی کرد تا بتواند اطلاعات مربوط به تمام موسسه های خیریه را جمع آوری کند ؛ اگرچه در این برنامه، استقلال موسسه ها نیز لحاظ شده و هدف از این کار کمک به توزیع عادلانه ظرفیت‌های خیران و احسان به نیازمندان است.

ویروس کرونا که کووید – ۱۹ نیز نامیده می شود، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۲۰۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

پر بازدیدترین ها