امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

حضور دانش آموزان برای رفع اشکال در مدارس خوزستان منتفی شد

اشتراک گذاری مطلب:

لینک کوتاه مطلب:

کد خبر: 8533

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ، ۱۳۹۹

حضور دانش آموزان برای رفع اشکال در مدارس خوزستان منتفی شد

رضا نجاتی شامگاه چهارشنبه در گفت‌وگوی ویژه خبری سیمای خوزستان درخصوص آخرین تصمیمات ستاد مبارزه با ویروس کرونا در استان، اظهارداشت: تعطیلی مدارس در استان خوزستان به صورت سراسری تا یک هفته آینده نیز ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به تشریح آخرین وضعیت استان خوزستان در زمینه مقابله با ویروس کرونا در نشست ستاد مبارزه با کرونا افزود: روز جمعه درباره چگونگی تداوم تعطیلی‌های ناشی از محدودیت‌های مقابله با کرونا تصمیم گیری خواهد شد.
این مقام مسئول در استانداری خوزستان با اشاره به اینکه فعالیت ادارات و اصناف به جز برای نیروهای عملیاتی دستگاه‌ها و شرکت‌های بخش‌خصوصی و دولتی تعطیل است، گفت: توجه اصناف و شرکت‌های دولتی و خصوصی به تصمیمات ستاد مقابله با ویروس کرونا ضروری است زیرا این تصمیمات در حکم قانون است.

وی اضافه‌کرد: در صورت مشاهده هرگونه بی‌توجهی از سوی اصناف و یا دستگاه‌های اجرایی، مدیران آنها برابر قانون به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد.

سخنگوی ستاد مقابله با ویروس کرونا در استان خوزستان گفت: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان و همچنین اتحادیه‌های صنفی باید درخصوص فعالیت اصنافی که اعمال محدودیت‌ها را نقض کرده‌اند، پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه برخی از این تخلفات صنفی شناسایی و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شده‌اند، افزود: معیشت مردم در این شرایط از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که باید در جای خود به آن پرداخته شود اما در حال حاضر سلامت مردم در اولویت است و باید نسبت به رعایت اصول پیشگیری و محدودیت‌ها توجه شود.

نجاتی با بیان اینکه همچنان آرامستان‌ها در سراسر استان خوزستان و اصناف در ۹ شهرستان استان تعطیل هستند، بیان کرد: همانطور که کارشناسان حوزه پزشکی عنوان می‌کنند، بهترین اقدام پیشگیرانه برای مقابله با این ویروس، در خانه ماندن است.

۹ شهرستان باوی، هویزه، اهواز، حمیدیه، هندیجان، دزفول، شوشتر، کارون و مسجد سلیمان از روز دوشنبه برای اعمال محدودیت‌های پیشگیرانه از ابتلای شهروندان به ویروس کرونا، تعطیل شدند.

کاهش محدودیت‌ها و رعایت نکردن اصول بهداشتی از سوی برخی از مردم باعث افزایش آمار ابتلا به کرونا در خوزستان شده است.

 

منبع: ایرنا

پر بازدیدترین ها