امروز: پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

توصیه به سران عشایر خوزستان برای حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی در عید فطر

اشتراک گذاری مطلب:

لینک کوتاه مطلب:

کد خبر: 8805

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ، ۱۳۹۹

توصیه به سران عشایر خوزستان برای حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی در عید فطر

دکتر محمد علوی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به در پیش رو بودن عید فطر و لزوم خودداری از حضور در تجمعات و دید و بازدیدها برای پیشگیری از گسترش کرونا، اظهار کرد: در این راستا با سران عشایر، شیوخ و سازمان‌های مردم نهاد خوزستان جلساتی برگزار شده است. در این جلسات، وضعیت شیوع کرونا را تشریح کردیم و امیدواریم این افراد نیز مردم را به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی دعوت کنند.

وی افزود: باید توجه کرد در هر جامعه‌ای که بیماری کنترل شده است، فاصله‌گذاری و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: ما مخالف برگزاری مراسم نیستیم اما مراسم باید با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و با حداقل نفرات و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شود تا هم مراسم عید فطر برگزار شده باشد و هم برای سلامتی جامعه مشکلی ایجاد نشود. شرایط باید به گونه‌ای باشد که به صورت ناگهانی موارد بیماری بیش از حد توان ما بالا نرود و به گونه‌ای نشود که نتوانیم خدمات درمانی را به اندازه کافی ارائه دهیم.

علوی بیان کرد: دید و بازدید به صورت گروهی و انبوه توصیه نمی‌شود. توصیه می‌شود مردم در عید فطر به دید و بازدید نروند و در نهایت، با رعایت فاصله‌گذاری و با حداقل نفرات به دید و بازدید بروند.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: دید و بازدیدها باید با رعایت پروتکل‌ها، بدون حضور سالمندان و بیماران دارای نقص سیستم ایمنی بدن و بیماری زمینه‌ای و زنان باردار و شیرده انجام شود. این افراد، گروه‌های پرخطر هستند و نباید در یک فضای بسته و در ازدحام حضور پیدا کنند. حضور این گروه‌ها، در چنین فضایی خطرناک است و ممکن است منجر به انتقال بیماری شود.

وی افزود: دید و بازدید و تبریک عید می‌تواند از طریق فضای مجازی انجام شود.

پر بازدیدترین ها