امروز: چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

مشکلات کارگران خدمات شهری شهرداری اهواز بررسی شد

اشتراک گذاری مطلب:

لینک کوتاه مطلب:

کد خبر: 9628

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ، ۱۳۹۹

مشکلات کارگران خدمات شهری شهرداری اهواز بررسی شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، با هدف رفع مشکلات کارگران خدمات شهری شهرداری اهواز، عصر روز دوشنبه ۱۲ خرداد ماه نشستی به ریاست دکتر ارسلان غمگین مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان و با حضور علیرضا عالیپور معاون خدمات شهری شهرداری اهواز برگزار شد.
در این نشست موضوع حقوق و دستمزد کارگران، اجرای طرح طبقه بندی مشاغل، مشاغل سخت و زیان آور و این که چه مشاغلی جزو مشاغل سخت و زیان آور محسوب می شوند، از سوی کارفرما مطرح شد.
همچنین درباره چگونگی پرداخت حقوق و دستمزد از قبیل پرداخت پایه سنوات کارگران و اجرای طرح طبقه بندی مشاغل کارگاه و نحوه تشکیل و استقرار کمیته انضباط کارِ کارگری در کارگاه، کارفرما توجیه شد.
در این نشست مباحثی از جمله پرداخت پایه سنوات، اجرای طبقه بندی مشاغل کارگاه و کمیته انضباط کارِکارگری مورد بحث و گفت گو قرار گرفت و عنوان شد: کارفرما می تواند با مراجعه به اداره کار محل خود، برقراری کمیته انضباتی و آیین نامه اجرایی کار را درخواست کند که پس از بررسی کارشناسان روابط کار اجرایی خواهد شد.
همچنین درباره بررسی مشاغل سخت و زیان آور و مشاغلی که در آیین نامه ها با صراحت به آن ها به عنوان مشاغل سخت و زیان آور اشاره شده توضیح داده شد و این موارد به صورت مکتوب تا سه شنبه ۱۳ خرداد به شهرداری ابلاغ خواهد شد.
در بحث مزایای کارگری نیز مقرر شد: اگر برای کارفرما ابهامی وجود دارد، استعلام کتبی ارایه دهند تا به صورت کتبی به کارفرما پاسخ داده شود.
در این نشست بر اخذ گواهی صلاحیت خدماتی و ایمنی که از مصوبات هیات محترم وزیران است از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان برای انجام مناقصه ها و استعلام های مورد نیاز کارفرمایان تاکید ویژه شد تا امور محوله و ارجاعی به صورت قانونی و بدون تخلف آیین نامه ای انجام شود.
گفتنی است: در این نشست، مدیر روابط کار، رییس بازرسی کار، رییس اداره روابط کار، رییس اداره سخت و زیان آور مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان را همراهی می کردند.

پر بازدیدترین ها