امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

آب به غیزانیه و مشرحات رسید

اشتراک گذاری مطلب:

لینک کوتاه مطلب:

کد خبر: 9837

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ، ۱۳۹۹

آب به غیزانیه و مشرحات رسید

صادق حقیقی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اجرای فاز اول طرح آبرسانی به غیزانیه اظهار کرد: مراحل آزمایش و شست‌وشوی خط انتقال آب به غیزانیه به اتمام رسیده و خوشبختانه از اواخر وقت دیشب، آب به ایستگاه تقویت فشار صفیره و مخزن این ایستگاه رسید.

وی با بیان اینکه پس از اتمام عملیات آزمایش و شست‌وشوی خط، آب به غیزانیه رسید، عنوان کرد: با اجرای فاز اول آبرسانی به غیزانیه، از مجموع جمعیت ۲۸ هزار نفری این منطقه، مشکل آب حدود ۱۳ هزار نفر از ساکنان به صورت کامل و در حد استاندارد آب روستایی حل شده است.

حقیقی‌پور افزود: یکی از مشکلاتی که در گذشته وجود داشت این بود که زمان رسیدن آب به مخزن صفیره، با کار کردن پمپ‌های این ایستگاه فشار، افت سطح آب در مخزن رخ می‌داد و به ناچار پس از هر ۱۰ ساعت کار، پمپ‌های ایستگاه خاموش می‌شد اما اکنون و با اجرای این خط انتقال آب جدید، مخزن سرریز می‌شود و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی تصریح کرد: سیستم کاری ایستگاه تقویت فشار در صفیره به این شکل است که باید دو پمپ در حال کار و یک پمپ نیز در حالت آماده به کار باشد و در صورت نیاز فعال شود. اکنون که خط جدید صفیره به نزهه هنوز اجرایی نشده است، یک پمپ به صورت ۲۴ ساعته فعال است و در ساعت پیک نیز پمپ دوم وارد مدار می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان ادامه داد: زمانی که خط دوم آب رسانی به غیزانیه از صفیره به نزهه اجرایی شود، دو پمپ به صورت ۲۴ ساعته در ایستگاه تقویت فشار صفیره کار خواهند کرد تا آبرسانی به این مناطق به صورت مطلوب انجام شود.

وی در خصوص فاز دوم آبرسانی به غیزانیه گفت: فاز دوم این طرح آغاز شده است؛ پیش از این ۸ کیلومتر از خط آن اجرایی شده بود و اکنون نیز کار ۷ کیلومتر دیگر در حال انجام است. تفاهم‌نامه‌ای نیز با قرارگاه خاتم به امضا رسیده است که لوله‌گذاری این فاز را اجرایی کنند تا هرچه سریعتر شاهد اتمام عملیات اجرایی فاز دوم طرح باشیم.

حقیقی‌پور در خصوص آبرسانی به مشرحات نیز عنوان کرد: اجرای خط انتقال و شبکه توزیع آب شرب به طول ۴۳ کیلومتر و اتصال به تصفیه‌خانه یادگار امام(ره) به منظور آبرسانی به مشرحات غیزانیه انجام شده و به اتمام رسیده است. این خط نیز شست‌وشو و آزمایش شده و آب نیز در آن رهاسازی شده است تا به منطقه برسد.

وی خاطرنشان کرد: اجرای این خط نیز به حدود هشت روستای منطقه و ۵ هزار نفر آبرسانی می‌کند.

بخش غیزانیه در شرق اهواز که محل استقرار بیش از ۶۰۰ حلقه چاه نفت است، از سال‌های گذشته با مشکلات بی‌آبی روبه‌رو است.

پس از شیوع ویروس کرونا و اعلام وضعیت قرمز بیماری در خوزستان، بی‌آبی برای مردم غیزانیه مشکلات بیشتری ایجاد کرد. در نهایت اوایل خردادماه، اهالی این منطقه با مسدود کردن جاده “اهواز- رامهرمز- امیدیه” که از این منطقه می‌گذرد، به وضعیت آب اعتراض کردند. پس از آن بود که استاندار خوزستان در بازدیدی از منطقه، قول داد به زودی با حل مشکلات زیرساختی، آب به غیزانیه برسد و عملیات طرح آبرسانی آغاز شد. اکنون یک هفته پیش از اتمام مدت زمان اعلام‌شده، آب به غیزانیه رسیده است.

پر بازدیدترین ها