امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

توضیحی برای خاموشی‌های اول صبح در اهواز

اشتراک گذاری مطلب:

لینک کوتاه مطلب:

کد خبر: 9882

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ، ۱۳۹۹

توضیحی برای خاموشی‌های اول صبح در اهواز

حسن کریمی در خصوص اعمال خاموشی در برخی از مناطق اهواز اظهار کرد: همزمانی اوج گرما و افزایش مصرف برق به ویژه در ساعات پیک، شرایطی را به وجود می‌آورد که اگر مردم الگوی مصرف برق را رعایت نکنند، قطعا با خاموشی مواجه خواهند شد.

وی افزود: زمانی که مردم در ساعت پیک مصرف که در اهواز از ساعت ۱۳ تا ۱۷ و از غروب آفتاب تا ساعت ۲۳ است، از وسایل پرمصرف غیرضروری مانند لباسشویی، جاروبرقی، اتو و نظایر آن استفاده کنند و الگوی مصرف را رعایت نکنند، بار شبکه زیاد می‌شود و گرمای هوا نیز مزید بر علت خواهد شد و شاهد خاموشی خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز تصریح کرد: بروز خاموشی در ساعت پیک، ناشی از حوادث غیرمترقبه و عدم توجه به توصیه کارشناسان فنی برق است و در صورتی که مردم توصیه‌های الگوی مصرف را رعایت کنند با خاموشی مواجه نمی‌شوند.

کریمی ادامه داد: کاهش ساعت کاری ادارات با دستور استاندار خوزستان، در جهت رفاه و آسایش شهروندان و برای جلوگیری از قطع برق مناطق شهری بوده است تا مجموعه صنعت برق در امر خدمت‌رسانی به ویژه در این شرایط ویژه، عملکرد مطلوبی داشته باشد و نیاز است مردم نیز همراهی لازم را با صنعت برق داشته باشند.

وی در خصوص خاموشی‌های اول صبح در برخی از مناطق اهواز گفت: خاموشی‌های با برنامه در ساعت‌های اولیه صبح و به صورت پیشگیرانه و با اطلاع‌رسانی قبلی انجام می‌شود تا از قطعی برق در اثر اشکالات فنی در شرایط بالا رفتن بار شبکه جلوگیری شود. این خاموشی‌های با برنامه، از طریق سایت برق اهواز و رسانه‌های جمعی از قبل اعلام می‌شود.

پر بازدیدترین ها