امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

۵۲ آتشنشان اهوازی در بستر کرونا

اشتراک گذاری مطلب:

لینک کوتاه مطلب:

کد خبر: 10102

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ، ۱۳۹۹

۵۲ آتشنشان اهوازی در بستر کرونا

ابراهیم قنبری روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:  با شیوع کرونا بسیاری از نیروهای آتشنشانی که مانند دیگر دستگاه ها در تلاش برای مقابله با این ویروس بودند متاسفانه به کرونا مبتلا شدند از این رو با توجه به تعداد نیروهای مبتلا به ویروس کرونا در حال حاضر۶ ایستگاه آتشنشانی  اهواز با کمبود نیرو مواجه هستند.

وی با تاکید بر وجود کمبود تجهیزات آتشنشانی در اهواز گفت: محدوده فعالیت آتشنشانی اهواز گسترده است، علاوه بر هشت منطقه ای که  در اهواز باید پوشش دهد تا کیلومتر ۶۰ جاده‌های خروجی اهواز مانند اهواز به اندیمشک، اهواز به شوشتر، اهواز به مسجدسلیمان، اهواز به ماهشهر، اهواز یه خرمشهر، اهواز به آبادان و…نیز بر عهده این آتشنشانی است.

کمبود ۱۳۰ دستگاه خودرو آتشنشانی در اهواز

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز ادامه داد: کلانشهری مانند اهواز با  جمعیتی بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر نیازمند حداقل ۱۸۶ دستگاه خودرو آتشنشانی است این در حالی است که در اکنون تنها  ۵۶ دستگاه خودرو آتشنشانی داریم.

وی افزود: با توجه به میزان آتش سوزی ها  در اهواز این تعداد کافی نیست البته از تعداد ۵۶ دستگاه خودرو آتشنشانی که فعال در مهار آتشها هستند ۲۶ دستگاه از رده خارج بودند که دوباره اورهال شدند و الان مشغول فعالیت هستند.

وی بیان کرد: یکی دیگر از مشکلات آتشنشانی اهواز گرانی تجهیزات و نبود اعتبار کافی برای خرید این تجهیزات است به عنوان مثال تنها برای خرید یک نردبان ۳۰ میلیارد ریال اعتبار لازم داریم لذا برای این که مساله آتش سوزیها مستقیما با سلامت مردم سرو کار دارد نیازمند نگاه و کمک تمامی دستگاه ها برای  تامین تجهیزات آتشنشانی هستیم.

قنبری ادامه داد: در حال حاضر آتشنشانی اهواز با همه سختی تلاش می‌کندمتناسب با تمامی حوادثی که در اهواز رخ می‌دهد پای کار باشد.

وی گفت: اما در حال حاضر آتشنشانی اهواز نیازمند همکاری مردم است چراکه با توجه به مشکلات ناشی از شیوع کرونا،   کمبود تجهیزات و افزایش آتش سوزیهای ناشی از افزایش دما، مشکلات ما دو چندان شده است.

وی توضیح داد: برخی آتش سوزی ها در منازل با یک کپسول آتشنشانی خاموش می شود  لذا از مردم ‌درخواست داریم یک کپسول آتشنشانی را در منزل داشته باشند، آتشنشانی این کپسول ها را به صورت رایگان برای مردم  پر می‌کند.

در حال حاضر ۱۴ ایستگاه آتش نشانی در اهواز فعال هستند .

پر بازدیدترین ها