امروز: یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

کمیته امداد در رفع محرومیت و فاصله طبقاتی در جامعه نقش مؤثری دارد

اشتراک گذاری مطلب:

لینک کوتاه مطلب:

کد خبر: 14562

تاریخ انتشار: ۶ آبان ، ۱۳۹۹

کمیته امداد در رفع محرومیت و فاصله طبقاتی در جامعه نقش مؤثری دارد

حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی رئیس کل دادگستری استان خوزستان در دیدار با شیبه مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بر نقش موثر کمیته امداد در رفع محرومیت در جامعه تاکید کرد و گفت: یکی موثرترین نهادهایی که برای محرومیت زدایی و ریش کن فقر در جامعه کمیته امداد است و در دوره جدید کارهای بزرگی در بحث محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال انجام داده است که باید مورد حمایت بیشتری قرار بگیرد.

وی افزود: کمیته امداد با رویکرد جدید باید به‌ صورت یک راهبرد اصلی به دنبال توانمند کردن جامعه هدف تحت حمایت و خروج آن‌ها از چرخه حمایتی باشد و باید با رفع مشکلات مددجویان و تقویت روحیه خودکفایی مددجو اقدامات گسترده ای انجام دهد و با برگزاری دوره های آموزشی مهارتی متناسب با نیاز بازار کار و ارائه تسهیلات ارزان قیمت ،زمینه را برای اشتغال آنان فراهم کند.

رئیس دادگستری خوزستان در ادامه اظهار داشت: استان خوزستان ظرفیت فراوانی برای ایجاد اشتغال و کارهای بزرگ اقتصادی و همچنین رفع محرومیت دارد که همواره باید نهادهای مختلفی در این زمینه نقش آفرینی کنند.

وی تصریح کرد: تحریم ها فرصتی بسیار مناسب برای رشد تولید داخل هستند و باید به نحوه احسن و استفاده از ظرفیت های دانش بنیان ، زمینه را برای اشتغال پایدار در کشور و استان فراهم نمود.

حجت الاسلام و المسلمین مرادی حمایت از طرح های تولیدی و اشتغال زایی در رونق و جهش تولید را تاثیرگذار دانست و افزود: بخش های تولیدی و اشتغالزایی در توسعه و پیشرفت استان و کشور بسیار تاثیرگذار هستند و باید مورد توجه و حمایت بیشتری قرار بگیرند.

در ادامه این دیدار جمال شیبه مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ضمن تقدیر از حمایتهای دستگاه قضایی از این نهاد مردمی به تشریح برنامه ها و فعالیتهای کمیته امداد خوزستان پرداخت و بر حمایت از طرح های اشتغالزایی در زمینه های مختلف تاکید کرد.

پر بازدیدترین ها