امروز: سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

فارغ از هر نتیجه‌ای، ما با این تروریست احمق پدرکشتگی داریم!

اشتراک گذاری مطلب:

لینک کوتاه مطلب:

کد خبر: 14949

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ، ۱۳۹۹

فارغ از هر نتیجه‌ای، ما با این تروریست احمق پدرکشتگی داریم!

از اینکه ما ملت عجیبی هستیم شکی در آن نیست.
زمان شاه را نمیدانم اما پس از چهل سال گذشت از انقلاب اسلامی و رسیدن به نقطه عطف جمهوری اسلامی این نخستین باری است که قرمز و آبی بودن ریاست جمهوری آمریکا برای ملت و نظام ایران اهمیت پیدا کرده است. و البته دلایل بسیار عدیده ای در آن دخیل است که به چند نمونه از آن اشاراتی می نمایم:

۱. قلدر مابی، شلختگی و هرزه گویی ترامپ در چهار سال گذشته که نه تنها ایران بلکه جهان را به آشوب کشیده و بی بندوباری و بی نظمی خاصی بدون دخالت و نظارت بر تمام کشورهای جهان از کوچک تا بزرگ حکمفرما کرده است.
از چین و دردسرهای هنگ کنگ و تایوان و تظاهرات بدون رهبر،
روسیه و تحریمات بی اثر آن در پی اشغال جزیره کریمه ،
خشونت ها و تظاهرات های بدون رهبر در خاورمیانه و سایر بلاد دنیا
مسئله خشونت ها در برمه، کشمیر و مسلمانان چین و هزاران دردسر دیگر که بر اثر نفوذ این مافیا بر سازمان ملل متحد است به جهان تحمیل شده است.

هرچند آمریکا در باطن در حال رقابت نظامی با روسیه ، کره شمالی و چند کشور دیگر است. در زمینه های اقتصادی هم یارای مچ انداختن با اقتصاد کشور هایی همچون روسیه و چین و برخی کشور های دیگر را ندارد .
این کشور یاغی فقط برای کشورهای خسته و فرسوده و افسرده از جنگ خاورمیانه و آفریقایی شاخ و شانه می کشد و دندان قروچه نشان می دهد.

۲. ترور و به شهادت رساندن سردار بزرگ اسلام شهید بزرگ سردار سلیمانی که خاری در چشم تمام دشمنان ایران و ملت ایران بود و حس انتقام و خونخواهی که در وجود تک تک ایرانیان در حال غلیان است.
در این چهار ساله هیچ کس در دنیا از دست این دیوانه آب خوش از گلوی ش پایین نرفته است.
بسیاری از هموطنان خودتحقیرگرانه تصور می‌کنند اخبار انتخابات آمریکا را فقط ایرانیان جدی گرفته‌اند. روزنامهٔ گولدن‌گلوب از توجهٔ فراتر از قبلِ شهروندانِ بسیاری از کشورهای جهان به نتیجهٔ انتخابات امروز آمریکا گزارش می‌دهد. در چند کشور مثل اسرائیل و عربستان، اکثر شهروندان حامی ترامپ‌ دیوانه اند و در اکثریت قریب‌به‌اتفاق کشورهای جهان حامیان پیروزی بایدن بیشترند.
شکست ترامپ شلخته و یاغی برای اکثر ساکنان جهان خبر خوبی است، چون شر او به اغلب جهانیان می‌رسید. پیگیری اخبار انتخابات آمریکا نشانهٔ حساسیت عمومی بیشتر جهانیان به نقش وی در افزایش تبعیض‌ها و جنایت ها در آمریکا و جهان است. جالب است بدانید در این چهار ساله حکومت نژاد پرست ترامپ بسیاری از نژادها در داخل خود آمریکا هم در حال مهاجرت معکوس و رفتن به سایر کشورها از جمله کشور همسایه کانادا هستند.

۲. جنگ شدید و بی سابقه اقتصادی برعلیه ایران که هیچ کشوری را یارای ایستادگی در برابر این اقدام خصمانه و کینه شتری این زبون مستاصل نیست. بویژه سکوت مجامع بین المللی و همراهی کفتارهای اروپایی با آن.
قدرت اقتصادی اگر چه از اهمیت بسیاری برخوردار است اما پس از قدرت و مشروعیت سیاسی جایگاه دارد.
هر کشوری اقتصاد خاص خودش را دارد . لکن استفاده ابزاری از آن برای فشار آوردن به کشورها و سلطه بر آنها نوعی جنگ اقتصادی و استعماری است.
سوء استفاده این کشور از قدرت سیاسی و نفوذ سیاسی خود در سازمان ملل و قدرت اقتصادی خود باعث فشار و ارعاب کشورهای ضعیف و کوچک شده است و همان گونه که گفته شد نوعی بی نظمی در جهان به وجود آورده است. و البته کشورهای بزرگ و قدرتمند، مستقل و توسعه یافته و در حال توسعه هیچگونه واهمه‌ای و اهمیتی به این ینگه دنیا نمی گذارند وکار خودشان را می کنند.

۴. ناکارآمدی بسیاری از مسئولان داخلی در کنترل اوضاع اقتصادی و پاسخگویی به مطالبات مردم . بطوریکه مردم راه حل برون رفت از این مشکلات اقتصادی و رکود اقتصادی و گرانی را در آنسوی مرزها جستجو می کنند.

۵. توسعه و گسترش روز افزون مافیا و قدرت رسانه ای بویژه فضای مجازی و تبلیغات کاذب ناشی از آن که شور و هیجان خاصی و البته موقت به این انتخابات داده است.

۶. گسترش و پاندمی جهانی بیماری کرونا و بلاتکلیفی بسیاری از کشورها در کنترل آن مردم را خسته ، خانه نشین و افسرده کرده است . در حالیکه مدعیان جهانی مقابله با این بیماری منفعت طلبی و جاه طلبی های خود را دنبال می کنند و کسانی مانند ترامپ شلخته آن را به سخره گرفته اند. این شخص حتی در مورد مسئله حل بحران کرونا حاضر به همکاری با سازمان بهداشت جهانی نیست و همین رویکرد باعث به دردسر افتادن ملت ها شده است.
این حساسیت جهانیِ بیشتر به نتیجهٔ انتخابات امروز آمریکا بی‌دلیل نیست. در جهان به‌هم‌وابسته‌ترِ امروز، ترامپ خود شیفته، مهم‌ترین تهدید محیط زیست، همکاری‌های جهانی (از جمله در مدیریت بحران کرونا)، نهادهای بین‌المللی، حقوق بین‌الملل و پیمان‌های جهانی و صلح و امنیت در جهان است و طبیعی است شهروندان جهان خواهان کاهش شر او برای محیط زیست و جهان مشترک‌شان باشند. او خودشیفتهٔ مجمع‌الرذائل خطرناکی است که هم از معاهدهٔ محیط زیستی پاریس (مهم‌ترین توافق جهانیان برای نجات محیط زیست از تغییرات برگشت‌ناپذیر) بیرون آمد و هم از نفتا، سازمان بهداشت جهانی، یونسکو و شورای ‌حقوق بشر سازمان ملل.

در پایان نه تنها مردم ایران بلکه تمامی جهان و رهبران و حاکمان و ناظران بین المللی بر رفتارهای انتخاباتی برای رهایی از این شلختگی و بی نظمی حاکم برجهان که بر اثر خودخواهی های یک فرد قمارباز و غیر سیاسی به جهان تحمیل شده است چشم به نتیجه این انتخابات دوخته اند تا بلکه راهی برای نجات از این سردرگمی بیابند. در غیر اینصورت دنیا باید چهار سال دیگر با این بی نظمی و شلختگی و بیماری جنون آمیز ترامپ سر کند.

محمد شجراوی
کارشناس ارشد جامعه شناسی

پر بازدیدترین ها