امروز: پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

۱۰ پیش‌بینی زندگی انسان در ۱۰۰ سال آینده

اشتراک گذاری مطلب:

لینک کوتاه مطلب:

کد خبر: 16328

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ، ۱۳۹۹

۱۰ پیش‌بینی زندگی انسان در ۱۰۰ سال آینده

آیا می توانید آینده‌ای را تصور کنید که در آن قادر خواهید بود با انسان‌های دیگر از طریق فکر کردن ارتباط برقرار کنید. برخی از محققین حدس می زنند که انسان در اوایل قرن ۲۲ به چه تکنولوژی‌هایی مجهز خواهد شد و از چه فناوری‌های جدیدی برای سهولت و بهبود زندگی خود استفاده خواهند کرد. با ما همراه باشید تا چند تا از این پیش بینی‌ها را هم مرور کنیم.

۱۰. صحرا‌ها تبدیل به جنگل‌های انبوه خواهد شد

۱۰ پیش بینی زندگی انسان در ۱۰۰ سال آینده

دست آورد‌های بسیاری در زمینه‌ی زمین شناسی و گیاه شناسی به دست آمده است و این تکنولوژی‌ها با سرعت در حال پیشرفت و تکامل هستند و به نظر میرسید که به احتمال صد در صد، تا یک قرن بعد، بشر خواهد توانست تا در بیابان‌های داغ و سوزان، جنگل‌های انبوهی را به وجود بیاورد.

۹. قابل سکونت شدن قطب جنوب

۱۰ پیش بینی زندگی انسان در ۱۰۰ سال آینده

تا ۱۰۰ سال آینده با رشد جمعیت انسان تا حدود ۱۰ میلیارد نفر، قادر خواهیم بود تا با صنعت در حال پیشروی ساخت خانه‌های مستحکم و گرم، قطب جنوب را نیز قادر به سکونت کنیم و در آن صنعت و بازرگانی راه بیندازیم و بدون ضرر زدن به طبیعت، شهر‌های کوچک بسازیم.

۸. کنترل تغییرات آب و هوایی

۱۰ پیش بینی زندگی انسان در ۱۰۰ سال آینده

هم اکنون نیز انسان به تکنولوژی‌هایی دست یافته که با تکیه بر آن، توانایی کنترل و اعمال نفوذ بر تغییرات آب و هوایی به منظور کاستن از آثار مخرب آن را دارد. اما با پیشرفت علوم هوا فضا در صد سال آینده به احتمال زیاد قادر خواهیم بود هنگام تغییرات مخرب آب و هوایی، مانند تند باد‌ها و گردباد‌ها بر ان‌ها غلبه کنیم و آن‌ها را خاموش نگه داریم.

۷. اقیانوس‌ها به عنوان یک منبع غذایی

۱۰ پیش بینی زندگی انسان در ۱۰۰ سال آینده

این مورد یکی از مواردی است که احتمالا ۱۰۰ سال آینده رخ خواهد داد. چون اگر جمعیت کره زمین با همین نرخ افزایش یابد به ۱۰ میلیارد نفر میرسد. پس غذا به اندازه‌ی کافی برای همه در دسترس نخواهد بود. در کنار صید ماهی از اقیانوس ها، انسان‌ها می توانند از جلبک‌ها آب استخراج کنند و بعد با تغییر ژنتیکی آن را تبدیل به آب آشامیدنی کنند. کشت جلبک‌های دریایی به یک منبع اصلی جدید تبدیل خواهد شد.

۶. استفاده تمامی مردم جهان از یک واحد پولی مشترک

۱۰ پیش بینی زندگی انسان در ۱۰۰ سال آینده

تحولات اقتصادی و اثر جهانی شدن اقتصاد، سبب یک دستگی و ایجاد یک واحد پولی مشترک در سراسر دنیا خواهد شد. این کار سبب منظم‌تر شدن روند رشد اقتصادی و کمک به کشور‌های ضعیف‌تر برای رشد اقتصادی و رسیدن به رشد اقتصادی بالاتر خواهد شد.

۵. فقط سه زبان عمده در جهان وجود خواهد داشت

۱۰ پیش بینی زندگی انسان در ۱۰۰ سال آینده

تا ۱۰۰ سال آینده به احتمال زیاد فقط ۳ زبان انگلیسی، اسپانیایی و چینی در جهان وجود خواهد داشت و مابقی زبان‌ها به صورت زبان‌های ضعیف و در حال حل شدن در زبان‌های اصلی در خواهند آمند.

احتمالا تا ۱۰۰ سال آینده بیش از ۸۰ درصد نوجوانان دنیا قادر خواهند بود تا به ۳ زبان اصلی صحبت کنند.

۴. مسافرت فضایی برای همه

۱۰ پیش بینی زندگی انسان در ۱۰۰ سال آینده

اکثر آینده نگران بر این عقیده هستند که در آینده اقامتگاه‌های فضایی در فضا ساخته می شود و حتی مراکز توریستی فضایی نیز به وجود می‌آید. البته فقط پولدار‌ها می توانند از عهده مخارج اقامت در این اماکن بربیایند.

۳. هوش انسان افزایش جهش گونه خواهد داشت

۱۰ پیش بینی زندگی انسان در ۱۰۰ سال آینده

به لطف پیشرفت شگفت انگیز علم نانو تکنولوژی و دست آورد‌های عصب شناسی و زیست شناسی، انسان تا ۱۰۰ سال آینده قادر خواهد بود ساز و کار هوش انسان را به دست بیاورد و به کمک دارو و روش‌های محرک آموزشی، هوش انسان را افزایش قابل ملاحظه‌ای دهد.

۲. نانو ربات‌ها قادر هستند که در داخل رگ‌های بدن سفر کنند

۱۰ پیش بینی زندگی انسان در ۱۰۰ سال آینده

دانشمندان صنعت نانو تکنولوژی، در حال ساخت و تکمیل ربات‌های هدفمندی هستند که قادر هستند در رگ‌های بدن سفر کنند و به اندام مورد نظر برسند و کار‌های درمانی را در همان نقطه آغاز کنند. این نانو ربات‌ها حتی قادر خواهند بود تا وارد بافت مغز شوند و بخش‌های آسیب دیده را ترمیم و بازسازی کنند و حافظه‌ی انسان را نیز کپی کنند.

۱. ارتباط با سایر انسان‌ها از طریق فکر کردن

۱۰ پیش بینی زندگی انسان در ۱۰۰ سال آینده

به احتمال قریب به یقین تا ۱۰۰ سال آینده و با پیشرفت‌هایی که در زمینه‌ی علوم عصب شناختی صورت خواهد گرفت، انسان موفق به کشف و ساز کار‌هایی خواهد شد که با آن می تواند از طریق فکر کردن و تله پاتی با مغز انسان‌های دیگر، ارتباط برقرار کند. حتی هم اکنون نیز چیپ‌های اکترونیکی کوچکی ساخته شده که در مرحله‌ی تست است که بر اساس آن و یا به کار گذاشتن در کنار مغز انسان می توان توانایی مغز انسان را افزایش داد و با دیگران با روش‌های جدیدی ارتباط برقرار کرد.

منبع:تن تاپ

پر بازدیدترین ها