امروز: پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

با حقایق باورنکردنی زندگی در زیردریایی آشنا شوید

اشتراک گذاری مطلب:

لینک کوتاه مطلب:

کد خبر: 16332

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ، ۱۳۹۹

با حقایق باورنکردنی زندگی در زیردریایی آشنا شوید

زیردریایی‌ها موظف به جلوگیری از تجاوز خارجی به کشور، پشتیبانی اطلاعاتی و فراهم کردن پشتیبانی برای نیرو‌های زمینی از طریق موشک‌های از دریا به زمین هستند. اما زیردریایی‌ها بیشتر طول عمر خود را به صورت غیرقابل شناسایی در آقیانوس‌ها شناور هستند. همانطور که گفته شد دور از نظر و دور از ذهن. اما زندگی برای کسانی که در زیر دریا این سلاح‌های مخفی جنگی را هدایت می‌کنند چگونه است؟

هر کسی نمی‌تواند ملوان یک زیردریایی شود و با وجود اینکه این شاخه از ارتش صد در صد از بین داوطلبان تشکیل می‌شود. ورود به زیردریایی‌های نیرو دریایی آمریکا به مهارت‌های زیادی نیاز دارد. فرد باید مذکر باشد و تعدادی از آزمون‌های آکادمیک و ارزیابی‌های روانشناسی و دوره‌های بسیار دشواری درباره عملیات‌های اساسی در زیردریایی را از سر بگذراند. به همراه مشکلاتی از قبیل اعزام‌هایی که تا صد‌ها روز زیر دریا طول می‌کشند و یک اشتباه کوچک ممکن است منجر به یک فاجعه بزرگ شود.

نیروی دریایی باید کاملا محرمانه باشد؛ زیرا سلاح جنگی بسیار گرانی در انبار‌های جنگی آن نگهداری می‌شود. تنها با ثبات‌ترین و با سواد‌ترین افراد، دارای صلاحیت عضویت در آن هستند. اما این زندگی تمام کسانی که درخواست می‌دهند نیست. زیردریایی‌های آمریکا در یک زمان ممکن است به مدت ۹۰ روز و یا بیشتر در زیر آب مستقر شود. آن‌ها تنها زمانی به روی آب می‌آیند که غذای موجود در زیردریایی رو به تمام شدن باشد.

سربازان آمریکایی

در مصاحبه با یک ملوان زیردریایی او بیان داشت که طولانی‌ترین ماموریت او ۳۲۸ روز بوده است که این واقعا مدت زمان طولانی است برای گذراندن داخل یک لوله فلزی تنگ در زیر آب به شمار می‌رود.

از آنجایی که نیرو دریایی آمریکا فقط با زیردریایی‌های دارای انرژی هسته‌ای عملیات انجام می‌دهد یا به عبارت دیگر تمامی زیردریایی‌های آمریکا به انرژی هسته‌ای مجهز هستند. مدت زمانی که هر زیردریایی در زیر آب می‌ماند بر اساس میزان غذایی که می‌تواند ذخیره کند بستگی دارد.

رآکتور‌ها فقط یک بار در کل طول عمر یک زیردریایی سوخت گیری می‌شوند و تنها غذا دادن به خدمه مدت زمان ماندن زیردریایی در دریا را محدود می‌کند. آب و هوا هر دو در داخل زیردریایی تولید می‌شود بنابراین مدت‌ها بعد از تمام شدن ذخایر غذایی، زیردریایی همچنان از هوای قابل تنفس و آب آشامیدنی برخوردار است.

خدمه زیردریایی به سه شیفت ۶ ساعته تقسیم می‌شوند و هر فرد دارای ۶ ساعت شیفت و ۶ ساعت زمان مطالعه و کار‌های شخصی خود را دارد و ۶ ساعت هم زمان خواب را دارد. این سیستم ۱۸ ساعته می‌تواند برای خدمه که هفته‌های طولانی را در زیردریایی به سر می‌برند بسیار گیج کننده باشد. فضای بسیار کمی در زیردریایی‌ها وجود دارد بنابراین فضای کمی برای کار‌های شخصی هر ملوان وجود دارد. هر ملوان دارای ۱.۴ متر مربع برای خودش است و در تخت‌های کوچکی که به تابوت معروف هستند می‌خوابند. در کابین‌ها تنها یک لایه نازک ملافه شما را از بقیه جدا می‌کند؛ بنابراین حریم شخصی تقریبا اصلا وجود ندارد و، چون همیشه یکی در طول روز خواب است، زیردریایی‌ها یک قانون نانوشته دارند که هرگز نباید در‌ها را کوبید و صدا را باید در کمترین حد امکان پایین نگه داشت.

بعضی از زیردریایی‌ها کمتر از تعداد خدمه تخت خواب دارند که باعث تمرین نفرت انگیز تخت‌های گرم شده می‌شود که در آن دو یا چند ملوان باید یک تخت را با هم سهیم شوند.

به محض اینکه شیفت یک ملون شروع می‌شود، ملوان بعدی تخت او را می‌گیرد تا ۶ ساعت خود را بخوابد و با این شرایط، مشخصا زیردریایی‌ها جای مناسبی برای افرادی که به حریم شخصی اهمیت می‌دهند نیست.

فضای محدود تحت خواب‌ها تنها محدودیت موجود در زیردریایی نیست. معمولا در زیردریایی‌ها برای همه خدمه که بیش از ۱۳۰ نفر می‌شوند تنها ۲ حمام وجود دارد و بیشترین مدت حمام برای هر فرد ۳ تا ۵ دقیقه می‌باشد. این نه تنها به همه فرصت حمام کردن را می‌دهد، بلکه آب کمتری از آب شوری که زیردریایی به آب شیرین تبدیل می‌کند آلوده می‌شود و معمولا فقط یک ماشین لباسشویی و خشک کن برای شستن لباس همه خدمه وجود دارد. البته که سایز این ماشین‌ها قابل مقایسه با ماشین لباسشویی‌های داخل خانه نیستند.

برای سرگرمی یک باشگاه بسیار کوچک یا یک یا دو دستگاه و تعداد وزنه‌هایی وجود دارد که خدمه می‌تواند از آن‌ها استفاده کند. اتاق افسران که افسران رتبه بالا در آن غذا می‌خورند به عنوان اتاق جراحی در موارد اورژانسی پزشکی استفاده می‌شود. دستشویی‌ها نیز بسیار محدود هستند و تقریبا یک دستشویی در ازای هر ۴۰ نفر و بهتر است بدانید که چگونه از آن استفاده کنید، زیرا زباله‌ها باید در تانک نگه داشته شود تا در زمان مناسب تخلیه گردد. باید قبل از کشیدن سیفون، محتویات توالت فشرده شود، ولی اگر به طور نامناسبی آنرا انجام دهید، محتویات توالت به سمت صورتتان پرتاب می‌شود.

اتاق ویدئو معمولا به یک یا دو تلویزیون پلاسمایی مجهز است و لیست گسترده‌ای برای انتخاب فیلم دارند. سیستم بازی‌های ویدئویی به همراه یک مجموعه کوچک از بازی‌ها فراهم شده است. همچنین نیرو دریایی کارت و بازی‌های دیگر را برای ملوانان آزاد گذاشته است تا کمی سختی‌ها را فراموش کنند و احساس همکاری بیشتری نیز بین آن‌ها شکل بگیرد.

با حقایق باورنکردنی زندگی در زیردریایی آشنا شوید

بیشتر فضای زیردریایی توسط راکتور هسته‌ای و موتور که تقریبا ۱.۳ فضای زیردریایی را در بر می‌گیرد اشغال شده است. آشپزخانه جای بدی است که بزرگترین فضا را دارد و معمولا بسیار خوب تجهیز شده است.

نیرودریایی آمریکا برای دهه‌های طولانی می‌داند که خدمه‌ای که با غذای خوب تغذیه می‌شوند خدمه‌ای شاداب و سرحال هستند. زندگی در زیر امواج دریا برای هفته‌ها و یا حتی ماه‌ها می‌تواند بسیار استرس به همراه داشته باشد؛ بنابراین نیرو دریایی اطمینان حاصل می‌کند که ذخایر غذایی از بهترین مواد اولیه پر شده باشد تا حداقل برای چند هفته اول اعزام تازه باشند.

هیچ اینترنتی در زیردریایی وجود ندارد. ارتباط با دنیای بیرون تنها در موارد ویژه‌ای که زیردریایی به سطح آن بیاید برقرار می‌شود. شروع ارتباط می‌تواند مکان زیردریایی را آشکار کند و از آنجایی که مخفی ماندن آن از اهمیت بالایی برخوردار است، ارتباط با دنیای بیرون یک امر نشدنی است. ملوان‌ها معمولا زیاد با بیرون ارتباط برقرار نمی‌کنند. به این معنا که ممکن است هفته‌ها و یا ماه‌ها آن‌ها بدون هیچ تماسی با خانواده هایشان و یا کسانی که دوستشان دارند بگذرانند و باید فقط به رابطه دوستی زیردریایی متکی باشند تا فضای گرفته داخل زیردریایی را برای خود و دیگران قابل تحمل کنند.

زندگی در زیردریایی قوانین نانوشته زیادی دارد از قبیل اینکه اجازه ندارند درباره سیاست صحبت کنند، اما کری خواندن‌های ورزشی اشکالی ندارد. به دلیل استرس زیاد این شغل، معمولا ملون‌های زیردریایی از قانون‌های سخت درباره مو و ریش که در نیروی دریایی وجود دارد معاف هستند و اجازه دارند ریش کوتاه و مو‌های کمی بلندتر از حد معمول داشته باشند. اما زمانی که به ساحل برمی گردند، ملوان‌ها موظف هستند تیغ خود را دربیاورند و ظاهری مانند باقی نیرو‌های ارتش داشته باشند.

زندگی در یک زیردریایی کار بسیار سختی است و انرژی روانی زیادی را طلب می‌کند که هر کسی از پس آن بر نمی‌آید. همچنان که بار‌ها توسط آنالیزگر دفاعی بحث شده است، محرمانه بودن نیرو دریایی کلید بسیار مهمی در امنیت بین المللی آمریکاست. از بازدارندگی‌های هسته‌ای گرفته تا حفظ رابطه مسالمت آمیز با کشور‌هایی که چندان دوستانه نیستند با تهدید به حرکت زیردریایی‌ها و بازگرداندن آن‌ها به آب‌های عمیق، زیردریایی‌ها جانشینان مناسبی برای حفظ صلح جهان محسوب می‌شوند.

منبع: تن تاپ

پر بازدیدترین ها