امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

بازگشت آمریکا به برجام

اشتراک گذاری مطلب:

لینک کوتاه مطلب:

کد خبر: 18498

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ، ۱۳۹۹

بازگشت آمریکا به برجام

کشور ایران نیز بایستی حوزه های نفت، گاز و غیره را قوی‌تر از قبل کند که تحریم‌ها و اسلحه‌های فشار دیگر کشورها هیچ اثری نداشته باشد. کشورهای غربی به خیال باطل خود قصد دارند کشور ایران را به قطار توسعه‌ی غربی‌ها پیوند بدهند.
بیشتر سیاست آقای جو بایدن صرف مسائل داخلی کشور آمریکا و مشکلات مربوط به کابینه و کنگره خواهد شد در کل ریشه‌ی تحریم‌ها از دموکرات ها شروع شده بود دولت جو بایدن تیم دیپلماسی و خارجی قوی در کنار خودش به همراه دارد.
انتخابات داخلی ۱۴۰۰ کشور ایران خیلی حائز اهمیت است و کشورهای خارجی و غربی ها برنامه ریزی شان روی مسائل داخلی ایران گذاشته اند راهبرد و خواسته ی اصلی ایران، برداشتن تحریم هاست مردم ما تحمل زیادی کرده اند و یک زمانی برای فروش نفت مشکل داشتیم که با گذشت زمان،مشکلات کمتر شد.
مراسم تحلیف ریاست جمهوری آقای جو بایدن در اصل پایان جمهوریت آمریکا بود همانطورکه در تظاهرات هم نمایان شده بود گروهی که کاملا با دولت مخالف بودند و گروهی دیگر کاملا با دولت موافق بودند وضعیت امروز آمریکا شبیه دوران گذشته در شوروی شده است آقای جو بایدن خود را متخصص سیاست خارجه می داند.
اخیرا آمریکایی‌ها صحبت هایشان با گفته های آقای بایدن که مخالف خروج آقای ترامپ از برجام بود کاملا ضدونقیض است این واضح و روشنه که آنها با بازگشت به برجام به تعهداتشان پایبند نیستند مسئله مهمتر که باعث حساس شدن آمریکایی‌ها می شود،تهدید و هر چیزی که باعث به خطر انداختن اسرائیل می شود،است.
رئیس جمهور کشور آمریکا اگر واقعا خواستار بازگشت به برجام باشد پس بدون هیچ گونه دغدغه ای این کار را عملی خواهد کرد با وجود اینکه اگر کشور ایران بخواهد به دلیل بدعهدی های طرفین مقابل در عرصه ی بین الملل شکایت بکند،متاسفانه جایگاه عدالتخواهی که به درستی عمل کند به ندرت پیدا می شود.
پس از تهدید آمریکا توسط جمهوری اسلامی ایران که بازرگانی هم ممنوع شد بالطبع تحریم ها اجرایی شدند و شرکت های زیمنس،چین،آلمان و توتال از کشورمان خارج شدند در کل روسیه و همچنین اروپا و چینی ها تحریم بانکی کشور ایران را پیاده کردند.
کشور ایران مطابق با بند سی و شش توافق هسته ای کاملا عمل کرده است و در مورد مسائل موشکی هیچ گونه توافقی صورت نگرفته است در واقع تمامی اقدامات ایران توسط آژانس بین‌المللی اتمی تحت نظارت است و همچنین تایید می شود آنها در تلاش جنگ اقتصادی بر علیه ما هستند ترامپ در سال ۲۰۱۸ از توافق هسته‌ای خارج شد و پس از اعمال سیاست فشار حداکثری باعث افزایش تنش در میان مناطق و مردم کشور ایران شد و حالا هم دولت جو بایدن قصد دارد تنش ها در منطقه خاورمیانه را کاهش دهد و اوضاع را تثبیت کند.
با توجه به اعلام نظر آشکار طرفین به بازگشت برجام ولی همچنان اختلافات زیادی وجود دارد تغییراتی که در بین کشورها صورت گرفته یکی از دلایل سختگیری کشور آمریکا در بازگشت به برجام شده است از دیگر مشکلات عمده آمریکا این است که هرگونه توافق با ایران نیازمند گرفتن تائیدیه کنگره می باشد برخی بر این باورند که با بازگشت آقای جو بایدن به برجام،ثبات به منطقه باز می گردد و امنیت هم برقرار خواهد شد.

سیاوش باران‌وند
تحلیلگر سیاسی

پر بازدیدترین ها