امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

ملخ‌های صحرایی در راه خوزستان

اشتراک گذاری مطلب:

لینک کوتاه مطلب:

کد خبر: 19533

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ، ۱۳۹۹

ملخ‌های صحرایی در راه خوزستان

محسن حسنی مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: طبق پیش بینی سازمان خوار و بار جهانی (فائو) طی ۳ هفته آینده اولین ریزش ملخ‌های صحرایی به مناطقی از استان رخ می‌دهد و  ریزش‌های دیگری نیز اوایل و اواخر فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۰ خواهیم داشت.

او افزود: بازدید و پایش مناطق در معرض خطر، برگزاری جلسات توجیهی و آموزشی، آمادگی بیش از ۲۳ باند ویژه برای سمپاشی هوایی و نصب تجهیزات مبارزه خودرویی از جمله قدامات لازم برای مقابله با ملخ‌های صحرایی است.

حسنی با بیان اینکه ۳۰ تن انواع سموم شیمیایی برای مبارزه با ملخ‌های صحرایی در خوزستان ذخیره‌سازی شده است، اظهار داشت:  ملخ‌های صحرایی پس از بلوغ از کشور‌های کنیا اتیوپی و سومالی به سمت عربستان و ایران و در نهایت هند و پاکستان حرکت می‌کنند  و با توجه به جهت وزش باد شهر‌های آبادان خرمشهر هندیجان بهبهان ماهشهر و بخش‌هایی از شادگان در معرض خطر ریزش ملخ‌های صحرایی قرار دارند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: شرکت‌های بیمه در خصوص جبران خسارات وارده ناشی از جمله ملخ‌ها به مراتع و نباتات، تعهدی ندارند و مبارزه با ملخ‌های صحرایی به مسئولیت سازمان جهاد کشاورزی و دیگر ارگان‌های دولتی است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تمامی اقدامات مورد نیاز برای مقابله با حمله ملخ‌ها مانند ماشین‌های سم‌پاش و دیگر وسایل مبارزه با ملخ‌ها،   انجام و بسیج همگانی برای مبارزه با حمله ملخ‌ها به مراتع و نباتات آغاز شده است، بیان داشت: شماره تماس ۰۹۱۶۵۳۹۶۶۸۲ برای اطلاع رسانی در خصوص مشاهده ملخ‌های صحرایی در اختیار کشاورزان، دامداران، ماهیگیران و مرزبانان قرار گرفته است.

پر بازدیدترین ها