امروز: یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

در اهواز باید مطالبه‌گری وجود داشته باشد

اشتراک گذاری مطلب:

لینک کوتاه مطلب:

کد خبر: 20855

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ، ۱۴۰۰

در اهواز باید مطالبه‌گری وجود داشته باشد

شرایط باعث ارایه نمایی مبهم و تاریک از اوضاع عمومی این شهر شده که تاثیر زیادی بر کاهش رضایت شهروندان اهوازی گذاشته است. لذا جهت برطرف نمودن و بهبود اوضاع رفاهی، اجتماعی و فرهنگی و رفع معضلات سطحی در شهر اهواز باید با مطالبه‌گری صحیح و همکاری و مشارکت مسئولین محترم شهری و استانی تمهیدات لازم بکار برده شود.
مطالبه‌گری در درون خود نوعی آرمانگرایی را نمایندگی می‌کند و چنانچه نتوانیم به شیوه درست خواسته‌های اجتماعی و درون شهری را مطالبه کنیم به این مصداق شبیه است که شهری مرده و بدون هدف داریم
اما مطالبه‌گری صحیح هم مختصاتی دارد که بدون برخورداری از آن‌ها، به بی‌راهه می‌رود.
مطالبه، بخصوص در ابعاد اجتماعی باید متضمن ارزش‌های واقعی و اهدافی جهت برطرف کردن مشکلات عدیده‌ای باشد که گریبان‌گیر شهرمان است و بالطبع باعث ناراحتی و نارضایتی همشهریان عزیزمان گردیده و البته لازم بذکر است که نباید این خواسته‌ها مغایرتی با قانون و عرف داشته باشد.

نحوه ابراز مطالبه و چگونگی پیگیری آن نیز حائز اهمیت می‌باشد. اگر بهترین مطالبات هم به شیوه ناصحیح و از راه‌های غیرقانونی دنبال شود نه تنها به نتیجه مورد نظر نمی‌رسد چه بسا نتیجه معکوس و به ضد خودش تبدیل شود.
بنابراین برای اینکه بتوانیم بسیاری از معضلات و کمبودهایی که سال‌هاست در شهر اهواز سبب نارضایتی مردم و عدم پیشرفت بافت درون شهری شده است را بهبود بخشید لازم است که به شیوه درست و اصولی مطالبه‌گری شود و لزوماً جهت برطرف کردن آن‌ها همکاری و مشارکت مسئولین محترم مربوطه را می‌طلبد.

جعفر شعبان‌پور(سلامات)

پر بازدیدترین ها