امروز: دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

نگاهی به محلات

اشتراک گذاری مطلب:

لینک کوتاه مطلب:

کد خبر: 21527

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ، ۱۴۰۰

نگاهی به محلات

در کلانشهری مانند اهواز از سال‌ها پیش توجه واقع بینانه‌ای به این نیاز نشده و جز یکی دو مورد، به غفلت و فراموشی افتاده است. در شورای چهارم چند پروژه زیرساختی و سنگین مانند تعریض پل شهید دقایقی( کیانپارس )، زیرگذر شریعتی، روگذر شهید سیلاوی(جوادالائمه) که البته با تکمیل این مسیر پروژه میدان دانشگاه که در شورای پنجم آغاز و در حال احداث است، ترافیک شهر را روان، دسترسی به شرق و غرب را آسان، رسیدن به مقصد را کوتاه و صرفه‌جویی در وقت و حتی مصرف سوخت و آرامش و آسایش شهروندان را موجب شده است. که این روند در دیگر نقاط شهر نیز باید ادامه یابد.
لکن در کنار انجام پروژه‌های زیرساختی به هیچ وجه از نیازهای محلات نباید غفلت نمود. محلات مختلف شهر بایستی خود را در آیینه پیشرفت و آبادانی شهر که شهرداری متولی آن است مشاهده کنند و سال به سال تغییر در خدمات شهری همچون حمل و نقل، فضای سبز، بهداشت محیط، آسفالت و جدول‌گذاری خیابان‌ها، زمین‌های ورزشی و پارک‌های محله‌ای و فرهنگسراها و… نیز مورد توجه برنامه‌ریزان و اخصا شهردار و شورای شهر باشد. شهری زیباست که همه مناطق آن زیبا باشد.
به نظر می‌رسد تدوین شناسنامه‌ای از وضعیت هر محله و تعیین ضعف‌ها و کمبودها و اولویت‌بندی آن و تلاش در جهت اختصاص بودجه و رفع آن‌ها می‌تواند رفاه و آبادانی همه مناطق و محلات شهری و مآلا رضایتمندی شهروندان را فراهم آورد.

 

سیدمحمدجواد رضوی

پر بازدیدترین ها