امروز: پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پروسه سنددار کردن منازل در مناطق حاشیه‌ای کوتاه شود

اشتراک گذاری مطلب:

لینک کوتاه مطلب:

کد خبر: 21603

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ، ۱۴۰۰

پروسه سنددار کردن منازل در مناطق حاشیه‌ای کوتاه شود

«یعقوب شلیش پور» در گفت وگو با خبرنگار شبستان در اهواز اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در سال های اخیر سازمان اجتماعی وزارت کشور همواره بر آن تاکید داشته موضوع سکونتگاه های غیر رسمی است که این مهم در اولویت مطالب و برنامه ریزی های این سازمان قرار گرفته است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان با بیان اینکه اکنون مراحل ثبت سند در این سکونتگاه ها در حال طی شد است افزود: ما از همه ظرفیت های وزارت کشور برای این سکونت‌گاه ها که عمدتا در مناطق حاشیه شهر هستند استفاده خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه در آخرین مصوبه جهت سنددار کردن این منازل در اهواز ۷۵ متر و در شهرستان ۱۵۰ متر به صورت رایگان به شهروندان تعلق خواهد گرفت و مابقی ملک به صورت نرخ روز تعیین خواهد شد اضافه کرد: ما به دنبال این هستیم که منازل شهروندانی که در مناطق غیررسمی واقع شدند و سال های متمادی در حال زندگی کردن در آن هستند به صورت کاملا رایگان در برای انها سنددار شود.

شلیش پور عنوان کرد: نظر استاندار خوزستان و اداره کل اجتماعی براین است که هرچه سریع‌تر مردم صاحب خانه شوند و این مهم عزم همگانی دستگاه ها را می طلبد، اکنون ما در وضعیت نامناسب  آسیب های اجتماعی و نامطلوبی هستیم و خوزستان از نظر حاشیه نشینی رتبه دوم را در کشور دارد.

وی ادامه داد: بارها مشاهده است که بانوان خودسرپرست برای دریافت تسهیلات مجبور به تاممین وثیقه ملکی می شوند که بعضا از عهده تامین آن برنمی آیند، بنابراین ما می توانیم با سنددار کردن منازل بخش عمده از مشکلات آنها را برطرف کنیم.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان با بیان اینکه با نگاه مثبت و هم افزایی دستگاه ها باید برای رفع این مشکل گام برداشت تصریح کرد: تلاش ما براین است که  با همکاری سایر دستگاه ها بتوانیم هرچه بیشتر پروسه سنددار کردن شهروندان را کوتاه‌تر کنیم.

پر بازدیدترین ها