امروز: سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

علل فشار خون بالا را بشناسید

اشتراک گذاری مطلب:

لینک کوتاه مطلب:

کد خبر: 22675

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ، ۱۴۰۰

علل فشار خون بالا را بشناسید

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل ازروابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر سید محمد علوی با اشاره به اینکه وراثت، سن و چاقی از مهمترین عوامل ابتلا به فشار خون بالا محسوب می‌شوند بیان کرد:در صورت ابتلای یکی از اعضای خانواده به فشارخون بالا، احتمال ابتلای سایر افراد خانواده زیاد است و با افزایش سن احتمال بروز فشارخون بالا افزایش می‌یابد.

وی افزود: افرادی که وزن بالاتر از حد طبیعی دارند، بیشتر در معرض ابتلا به فشارخون بالا هستند.

علوی در ادامه قرص‌های ضد بارداری خوراکی را از دیگر عوامل برشمرد و گفت: بانوانی که از قرص ضد بارداری خوراکی استفاده می‌کنند، احتمال بیشتری برای ابتلا به فشار خون بالا دارند به ویژه اگر همزمان سیگار هم بکشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپوراهواز ادامه داد: جنسیت نیز در بروز فشار خون بالا نقش دارد به گونه‌ای که تا سن ۴۵ سالگی، فشار خون بالا در مردان شایعتر، در ۴۵ تا ۵۴ سالگی خطر در دو جنس برابر و پس از ۵۴ سالگی خطر ابتلا به فشارخون بالا در زنان بیشتر می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین ابتلا به بیماری‌ دیابت، بیماری مزمن کلیه، تیرویید، غدد فوق کلیه یا چربی خون بالا، فعالیت بدنی کم، مصرف الکل و استفاده زیاد از نمک نیز احتمال بروز فشارخون بالا را بیشتر می‌کند.

۲۷ اردیبهشت (۱۷ می) روز جهانی فشار خون نامگذاری شده است.

پر بازدیدترین ها