امروز: یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

داوودی: در المپیک بهترین وزنه‌هایم را می‌زنم

اشتراک گذاری مطلب:

لینک کوتاه مطلب:

کد خبر: 24303

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ، ۱۴۰۳

داوودی: در المپیک بهترین وزنه‌هایم را می‌زنم

به گزارش ایرنا، جام جهانی وزنه‌برداری به عنوان آخرین و البته یکی از اصلی‌ترین مراحل گزینشی بازی‌های المپیک پاریس از ۱۳ فروردین در پوکت تایلند آغاز و امروز (پنجشنبه) با برگزاری دسته فوق سنگین به پایان رسید. همه مدعیان سهمیه المپیکی برای قطعی کردن سهمیه خود باید در جام جهانی حضور داشته باشند و غیبت به منزله از دست دادن المپیک پاریس است.

میرمصطفی جواد نماینده کشورمان در دسته ۸۹ کیلوگرم سهمیه المپیک ایران را در این دسته قطعی کرد و رضا دهدار در دسته ۱۰۲ کیلوگرم از رسیدن به سهمیه بازماند.

آیت شریفی دیگر نماینده کشورمان در دسته فوق سنگین که در رقابت‌های دسته B حصور داشت با مجموع ۴۴۶ کیلوگرم هر چند جهش خوبی در جدول ۱۰ نفر برتر این وزن داشت اما نتوانست به رکورد مجموع علی داودی در لانگ لیست برسد.

علی داودی نیز با ثبت رکورد مجموع ۴۵۴ کیلوگرم و کسب عنوان نایب قهرمانی دسته فوق سنگین به کار خود پایان داد و دومین سهمیه المپیکی ایران را به نام خود ثبت کرد.

وی در گفت‌وگویی اظهار داشت: خداراشکر قبل از المپیک تجربه خیلی خوبی بود برایم. من می‌توانستم در یک ضرب خطا نداشته باشم اما متاسفانه وزنه از دستم افتاد.

وی افزود: همیشه مسابقه قبل المپیک استرس‌های زیادی دارد. قطعا از این به بعد بهتر تمرین می‌کنم و تمام تلاشم می‌کنم بهترین نتیجه را در المپیک ۲۰۲۴ کسب کنم.

نصیرشلال: تا المپیک سخت‌تر کار می‌کنیم

🔹نواب نصیرشلال در پایان رقابت دسته فوق سنگین با ابزار رضایت از عملکرد شاگردانش در پوکت گفت: خدارا شکر علی داوودی توانست بهترین رکورد شخصی‌اش را ارتقا بدهد. این اتفاق برای آیت شریفی هم در یکضرب و دوضرب و مجموع هم رخ داد ضمن اینکه رضا دهدار هم در یکضرب بهترین رکورد شخصی خود را زد.

وی افزود: در واقع از ۴ نفری که به مسابقات آوردیم به جز میرمصطفی جوادی که قصد نداشتیم اینجا سنگین کار کند ۳ وزنه‌بردار دیگر توانستند رکورد بزنند و رکوردهای شخصی‌شان را بالا ببرند. این نشان می‌دهد بچه‌ها در مسیر پیشرفت قرار دارند و به اهدافی که برنامه‌ریزی شده، نزدیک می‌شوند.

طبق اعلام هیات اجرایی IOC، المپیک ۲۰۲۴ از ۲۶ جولای تا ۱۱ آگوست (۵ تا ۲۱ مرداد ۱۴۰۳) برگزار خواهد شد.

پر بازدیدترین ها