امروز: پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

تکذیب افزایش ۳۰ درصدی قیمت مواد غذایی/ قیمت کالاهای اساسی ثابت می ماند

اشتراک گذاری مطلب:

لینک کوتاه مطلب:

کد خبر: 24306

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ، ۱۴۰۳

تکذیب افزایش ۳۰ درصدی قیمت مواد غذایی/ قیمت کالاهای اساسی ثابت می ماند

«رضا کنگری» در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا در خصوص انتشار اخباری به نقل از وی مبنی بر اینکه در دو هفته اخیر قیمت مواد غذایی ۳۰ درصد افزایش یافته است، افزود: به تازگی شایعاتی مبنی براینکه با رشد نرخ ارز آزاد، قیمت ارز کالاهای اساسی نیز دستخوش تغییر خواهد شد، نگرانی هایی برای شرکت های واردکننده و توزیع کننده بوجود آورده بود، تاجایی که برخی فروشندگان، کالاهای خود از جمله حبوبات را به بازار عرضه نمی کردند.

وی اضافه کرد: البته هنوز به دلیل تعطیلات برخی شرکت ها نیز فعالیت خود را شروع نکرده بودند بنابراین شرکت هایی که فعالیت داشتند، محصولات را به نرخ های دلخواه عرضه می کردند.

رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی اظهارداشت: با پیگیری های اتحادیه مذکور و اعلام اخیر وزارت جهاد کشاورزی مبنی براینکه تغییر نرخ ارز آزاد ارتباطی به کالاهای اساسی و مواد غذایی ندارد و نرخ ارز کالاهای اساسی و مواد غذایی به هیچ عنوان تغییری نخواهد داشت، برخی شرکت ها فعالیت خود را تازه شروع کرده و کالاهای خود را روانه بازار می کنند.

کنگری گفت: با شروع فعالیت شرکت ها از روز شنبه قیمت ها به ثبات خواهد رسید و نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

وی تصریح کرد: درحال حاضر تمامی کالاهای اساسی در بازار به وفور موجود است و هیچ کمبودی در زمینه تامین این کالاها نداریم و قیمت ها نیز تغییری نخواهد داشت.

پر بازدیدترین ها