امروز: جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رئیسی‌کیا: تخلف از مقررات بعد از واگذاری سرخابی‌ها جرایم سنگینی دارد

اشتراک گذاری مطلب:

لینک کوتاه مطلب:

کد خبر: 24999

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ، ۱۴۰۳

رئیسی‌کیا: تخلف از مقررات بعد از واگذاری سرخابی‌ها جرایم سنگینی دارد

به گزارش ایرنا،‌ صادق رئیسی‌کیا امروز جمعه در گفت‌وگویی تلویزیونی با اشاره به دوره واگذاری دو باشگاه بزرگ تهران تاکید کرد: در مرحله واگذاری هستیم و باید به برخی از نکات توجه داشت، اینکه از الان به بعد باید چه کرد تا مسیری که در آن قدم گذاشتیم به بهترین شکل پیش برود. امروز شاهد هستیم بنگاه‌های اقتصادی به صحنه آمده و همه منتظر یک واگذاری موفق هستند. در ماده ۲ قانون سیاست‌های اصل ۴۴ تیم‌های فوتبالی قابلیت واگذاری تا سقف ۸۰ درصد را دارند، البته دغدغه‌هایی هم مطرح است که شاید پول‌پاشی صورت بگیرد و شاهد گران‌شدن فوتبال باشیم که به تبع آن سایر رشته‌های دیگر هم با شرایط خاصی مواجه می‌شوند.

وی ادامه داد: این را باید تاکید داشت که نسبت به گذشته با شرایط مثبتی مواجه هستیم،‌ چراکه بر اساس قانون مالیاتی ماده ۱۴۷ و ۱۴۸ اصولی برای هزینه وجود دارد و حسایست‌ها بالاتر است. این طور نیست که بدون محدودیت بتوانند تزریق مالی داشته باشند و اگر از حدود خود خارج شوند، با عدم موافقت مواجه خواهند شد و مالیات‌های سنگینی اعمال می‌شود.

کارشناس حقوق ورزش تصریح کرد: در باشگاه‌های صنعتی و خودرویی هم این مشکل را دیده‌ایم و بی‌ضابطه هزینه‌هایی صورت گرفته است و برای همین است که مواردی از جمله سقف قراردادها مطرح شد. از جهت مقررات بر شرکت‌ها و کنترل‌هایی که صورت می‌گیرد، در بورس هم همه هزینه‌ها باید مشخص شود. سوای نظارت‌های مالیاتی که از بیرون بر آنها اعمال می‌شود باید این نظارت دقیق هم اعمال شود.

رئیسی‌کیا خاطر نشان کرد: بورس به صورت مرتب گزارش‌ها را دریافت خواهد کرد و اگر لازم باشد توضیح می‌خواهد. صورت‌های مالی سالانه و حسابرسی هم دخیل است و کمیته حاکمیت شرکتی هم باید حضور داشته باشد تا مصرف منابع را راهبری کند.

پر بازدیدترین ها