امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

مسمومیت ناشی از مشروبات الکلی تقلبی در خوزستان ادامه دارد

اشتراک گذاری مطلب:

لینک کوتاه مطلب:

کد خبر: 4734

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ، ۱۳۹۸

مسمومیت ناشی از مشروبات الکلی تقلبی در خوزستان ادامه دارد

دکتر علی احسان پور اظهار داشت: از ۶۱۲ نفر مراجعه بر اثر مصرف این مشروبات الکلی تقلبی در خوزستان، اکنون ۳۳ نفر در مراکز درمانی بستری هستند که از این تعداد ۱۴ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند.

وی افزود: با احتساب یک مورد فوت در ۲۴ ساعت گذشته قربانیان این مشروبات الکلی تقلبی به ۴۹ نفر رسید.

احسان پور ضمن قدردانی از نیروهای امنیتی، قضایی،انتظامی و اصحاب رسانه از این گروه ها درخواست کردهوشیاری خود را حفظ کرده و دانشگاه علوم پزشکی را در ارائه خدمات مطلوب تر همراهی کنند.

فرهاد ابول‌نژادیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، میانگین سنی افراد مسموم بر اثر مشروبات را ۳۴ سال اعلام کرده بود که کم سن‌ترین فوتی‌ها ۱۵ ساله و مسن‌ترین آنها ۷۲ ساله است.

به گفته وی شایعاتی مبنی بر تاثیر مثبت الکل برای مقابله با کرونا از سوی سودجویان منتشر شد بنابراین از مردم خواهش می‌کنیم به هیچ وجه اقدام به خوردن الکل نکنند چراکه هیچگونه اثری در روند درمان کرونا ندارد.

این مراجعات از روز ۱۶ اسفندماه آغاز شد و بیشترین میزان مراجعه در تاریخ ۱۸ اسفند گزارش شده است که در یک روز ۲۱۸ نفر به بیمارستان‌های استان مراجعه کردند در روز ۱۹ اسفند ۱۷۰ نفر و در ۲۰ اسفند ۴۹ نفر با مسمومیت ناشی از متانول مراجعه کردند. نخستین مراجعه برای مسمومیت الکل تقلبی در تاریخ ۱۶ اسفند بوده است.

علی بیرانوند معاون دادستان اهواز نیز دیروز از شناسایی و بازداشت ۲۷ نفر تا کنون در زمینه مشروبات الکلی تقلبی خبر داده و گفته است: تمام عوامل تهیه و توزیع الکل سمی به لحاظ علم و آگاهی آنها از کشنده بودن الکل متانول تحت عنوان ارتکاب قتل عمد تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

به گفته وی، از توزیع حدود ۳۰ هزار لیتر الکل سمی به مصرف کنندگان جلوگیری شده است. همچنین چند متهم دیگر که نقش اصلی در این موضوع دارند نیز شناسایی و تحت تعقیب هستند که به زودی دستگیر خواهند شد.

پر بازدیدترین ها