امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

آشفته‌بازار دهکده جهانی و احوال ناخوشایند کدخدای بعضی‌ها

اشتراک گذاری مطلب:

لینک کوتاه مطلب:

کد خبر: 15255

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ، ۱۳۹۹

آشفته‌بازار دهکده جهانی و احوال ناخوشایند کدخدای بعضی‌ها

این روزها خبر چندانی در رسانه های دنیا از حاشیه های ایران و دیگر کشورها نیست چون منبع اصلی پخش خبرها، خودش سوژه اول منابع خبری دنیا شده است.

آمریکا که داعیه دار کدخدایی دنیا با شعار دهکده شدن جهان بود و خواب خیلی ها را نیز آشفته کرده بود که اگر در این دهکده، امنیت و اقتدار می خواهند باید از کدخدا تبعیت کنند، این روزها حال و هوای ناخوشی دارد.

آرمان شهر خیلی از جوانان اغفال شده و البته مسوولین غش کرده به سمت و سوی دنیای رنگین غرب، این روزها عریان تر از همیشه، ماهیت و ذات پلیدش به واسطه نعمت بزرگ آدمی احمق به نام ترامپ برای همه دنیا محرز شده است.

مدعی اول عدالت و حقوق بشر این روزها هم در پی عدالت گمشده در انتخابات خودش می گردد و هم ناقض ترین برخوردها و صحنه ها را از نقض حقوق بشر به دنیا مخابره کرده است.

کشور و سیستمی که قرار بود با برجام و خیلی تعهدات دیگر، فرشته نجات کشور ما، عراق، سوریه، لبنان، فلسطین و بسیاری نقاط جهان باشد اینک در مردابی گرفتار شده است که تا مدت ها و بلکه تا همیشه نمی تواند از آن بیرون بیاید و یا بوی تعفن آن را از لباس رنگین خودش پاک کند.

امیدوارم که بعضی ها هم از داخل کشور و هم برخی همسایه ها که گاو شیرده آمریکا بوده و هستند، بفهمند و بپذیرند که این کدخدای پوشالی نه تنها صلاحیت و اقتدار حاکمیت بر دهکده جهانی را ندارد بلکه به واسطه ماهیت پلیدش که توسط خودش به دنیا نشان داده شده، لیاقت حکومت به مردم آمریکا را هم ندارد. مردمی که سال هاست چوب بی تدبیری و جنگ افروزی سیاستمداران ناکاربلدشان را می خورند.

کجایند رسانه های دنیا که اگر ده نفر کارگر در تهران یا خوزستان به خاطر مطالبه ای به خیابان می آمدند، یک هفته تمام تیتر اخبارشان را به این رخداد جزیی اختصاص می دادند؟ کجایند ۷۰۰ رسانه ای که علیه جمهوری اسلامی دنبال بهانه بوده و هستند تا کشور عزیزمان را ناامن جلوه دهند؟ چرا این رسانه ها به فاجعه های انسانی و تقلب و درگیری و کشتار مردم آمریکا نمی پردازند و ماهیت کدخدا را برملا نمی کنند؟

امیدواریم که اندک مسوولین چشم بسته به معجزه غرب و جوانان انقلابی و فهیم ما با رصد کردن اخبار اخیر آمریکا به ماهیت این کدخدای ساختگی پی برده باشند و به یقین رسیده باشند که دوای درد مشکلات کشور در برجام ها نیست بلکه در دست توانمند و ظرفیت ها و استعدادهای نهفته در دل کشوری است که با اقتدار از شعار «ما می توانیم» رهبرشان دم می زند.

پر بازدیدترین ها